کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

از سال ۲۰۱۸ انجام می‌شود

مهاجرت اپل از صفحه‌نمایش‌های LCD به OLED

7 آذر 1394 ساعت 12:06

ایتنا- در حال حاضر شرکت اپل از صفحه‌نمایش‌های OLED در محصول کوچک‌تر خود یعنی اپل واچ استفاده می‌کند.




بر‌اساس گزارش منتشر شده توسط وب‌سایت ژاپنی Nikkei، شرکت اپل از سال ۲۰۱۸ از صفحه‌نمایش‌هایی بر پایه تکنولوژی OLED در آیفون‌های جدید خود استفاده خواهد کرد.


براساس این گزارش، شرکت اپل، صفحه‌نمایش‌های OLED را جایگزین صفحه‌نمایش‌های LCD کنونی خواهد کرد تا با همکاری شرکت‌های مطرح تولیدکننده این نوع از صفحه‌نمایش‌ها (همانند ال‌جی و سامسونگ) سطح کیفی محصولات خود را ارتقا دهد. این مهاجرت مطمئنا باعث ایجاد رقابتی شدیدتر میان این تولیدکنندگان نیز خواهد شد.

از سوی دیگر خبرهایی مبنی بر برنامه‌‌ریزی شرکت کره‌ای LG Display در جهت افزایش ظرفیت تولید به‌گوش می‌رسد.

آن‌طور که در این گزارش عنوان شده، این احتمال وجود دارد که با توجه به فروش چیزی حدود ۲۰۰ میلیون آیفون شرکت اپل در طول یک‌سال، در ابتدای امر محصولات این شرکت به‌صورت ترکیبی و در دو قالب مجهز به صفحه‌نمایش‌های LCD و OLED روانه بازار شوند تا رابطه‌ای متناسب میان عرضه و تقاضا برقرار شود.

انتخاب ال‌جی و سامسونگ در مقایسه با دیگر شرکت‌های تولیدکننده صفحه‌نمایش‌های OLED از آن جهت برتری دارد که این دو شرکت کره‌ای، صفحه‌نمایش‌هایی با عملکرد بالا، کنتراست بهتر، سیاه با عمق بیشتر و البته رنگ‌های اشباع‌شده‌تر تولید می‌کنند.

به‌عنوان نمونه، Galaxy S6 سامسونگ از رزولوشن دو برابر بیشتر و تعداد پیکسلی در حدود ۴ برابر بیشتر از آیفون ۶ بهره می‌برد.

علاوه بر این روشنایی بیشتر، نسبت کنتراست بالاتر (چه در محیط‌های با نور محیطی کم و چه در محیط‌های با نور بالا) و دقت رنگ به‌مراتب بهینه‌تر، توانسته زاویه دید بهتر و بهره‌گیری از چهار حالت قابل انتخاب برای استفاده از صفحه‌نمایش (در مقایسه با یک حالت ثابت در آیفون) را پیش روی کاربران قرار دهد.

در سمت مقابل، این حرکت می‌تواند تاثیراتی منفی بر میزان درآمد شرکت‌هایی مانند شارپ و Japan Display که LCD مورد نیاز دستگاه‌های شرکت اپل را تولید می‌کنند، داشته باشد.


کد مطلب: 39499

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/39499/مهاجرت-اپل-صفحه-نمایش-های-lcd-oled

ايتنا
  https://www.itna.ir