۰
plusresetminus
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۱

مخالفت شرکت‌های فناوری آمریکا با تضعیف رمزگذاری دیجیتال پس از حملات پاریس

ایتنا- اپل، گوگل و مایکروسافت با هرگونه تضعیف رمزگذاری مخالفت کردند.
مخالفت شرکت‌های فناوری آمریکا با تضعیف رمزگذاری دیجیتال پس از حملات پاریس


با گذشت یک هفته از حملات تروریستی پاریس و تشدید فشار نهادهای اطلاعاتی و امنیتی در اروپا و آمریکا به منظور تضعیف سیستم‌های رمزگذاری دیجیتال، شرکت‌های بزرگ فناوری با این کار مخالفت کرده‌اند.


به گزارش ایتنا از فارس، این نهادها معتقدند شرکت‌های فناوری باید حفره‌های امنیتی عمدی در سیستم‌های رمزگذاری خود ایجاد کنند تا ماموران امنیتی بتوانند در صورت لزوم به گوشی‌ها و رایانه‌های کاربران نفوذ کنند. اما شرکت‌های امنیتی چنین استدلال‌هایی را رد کرده و معتقدند این کار کمکی به شناسایی تروریست‌ها نکرده و حفره‌های عمدی از سوی آنان و دیگر کشورهای جهان هم قابل سوءاستفاده است.

همزمان با این فشارها و درخواست‌ها گروهی از شرکت‌های فناوری آمریکای با صدور بیانیه‌ای بر ضرورت تداوم رمزگذاری بدون ایجاد اشکال عمدی تاکید کرده‌اند.

شورای صنعت فناوری اطلاعات در آمریکا که متشکل از بیش از ۶۰ شرکت بزرگ فناوری ایالات متحده و از جمله اپل، گوگل و مایکروسافت است در بیانیه خود با هرگونه سیاست‌گذاری واقدامی که رمزگذاری را به عنوان ابزاری در دسترس و موثر تضعیف کند، مخالفت کرده‌اند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: ما به طور طبیعی بعد از وقوع فاجعه ترسناکی همچون حملات پاریس به دنبال یافت راه‌حل‌هایی هستیم. تضعیف رمزگذاری یک راه حل نیست.

مقامات دولتی می‌گویند محبوبیت فزاینده پلاتفورم‌های ارسال ایمیل و پیام رمزگذاری شده مانند iMessage یا WhatsApp موجب شده تا آنها برای کنترل فعالیت‌های جنایی احتمالی و کشف نقشه‌های تروریستی دچار مشکل شوند، اما علیرغم گزارش‌های اولیه ای که این پلاتفورم ها را عامل حملات پاریس می داند، هیچ شواهد جدی وجود ندارد که نشان دهد تروریست ها از خدمات ارسال پیام ایمن استفاده کرده باشند.

در ادامه این بیانیه هشدار داده شده که تضعیف رمزگذاری خطرات بیشتری دارد و باعث می‌شود اطلاعات خصوصی کاربران به دست هکرها بیفتد.

در تازه‌ترین موضع‌گیری مسئولان دولتی در این زمینه دیوید کامرون نسخت وزیر بریتانیا از شرکت‌های مخابراتی خواسته تا نظام رمزگذاری داده‌های خود را تضعیف کنند. وی قبلا هم از احتمال ممنوعیت استفاده از سرویس‌های ارسال پیام‌رمزگذاری شده مانند WhatsApp خبر داده بود.
کد مطلب: 39393
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام