۰
plusresetminus
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۵

درخواست هیلاری کلینتون از شرکت‌های فناوری برای همکاری با دولت آمریکا

ایتنا- هیلاری کلینتون: شرکت‌های فناوری نباید به دولت به عنوان دشمن خود نگاه کنند.
درخواست هیلاری کلینتون از شرکت‌های فناوری برای همکاری با دولت آمریکا


بحث بر سر آینده سیستم‌های رمزگذاری دیجیتال، برنامه‌های تلفن همراه و ... به یکی از موضوعات داغ مورد توجه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا مبدل شده است.


به گزارش ایتنا از فارس، در تازه‌ترین اظهارنظر در این مورد هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده این کشور از ضرورت همکاری شرکت‌های فناوری با کاخ سفید در این زمینه خبر داد و گفت این شرکت‌ها نباید به دولت به عنوان دشمن خود نگاه کنند.

وی که در جلسه شورای روابط خارجی در نیویورک سخن می‌گفت افزود: شرکت‌ها باید با حسن ظن فراوان به دنبال راه‌حل‌هایی باشند که هم خود آنها و هم مردم را در امنیت نگهداشته و از حریم شخصی ما نیز حفاظت کند.

وی به طور ضمنی از موسسات فناوری خواست با دولت‌ها برای دسترسی به اطلاعات رمزگذاری شده همکاری کنند.

به دنبال انتشار گزارش‌هایی در مورد استفاده از برنامه‌های پیام‌رسان رمزگذاری شده توسط تروریست‌ها در پاریس فشار دولت‌ها برای دسترسی به محتوای رد وبدل شده در این برنامه‌ها از طریق ایجاد آسیب‌پذیری‌های عمدی در برخی از آنها افزایش یافته است.

همچنین گفته می‌شود جزوه‌هایی از داعش به دست آمده که در آنها توصیه شده از پیام‌رسان‌های رمزگذاری شده مانند فیس‌تایم اپل و آی‌مسیج استفاده شود.

علیرغم این ادعاها شرکت‌های فناوری معتقدند ایجاد اشکالات عمدی در سیستم‌های رمزگذاری به هکرها و تروریست‌ها هم امکان سواستفاده می‌دهد و لذا راه حل مناسبی تلقی نمی‌شود.
کد مطلب: 39385
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام