۰
plusresetminus
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰

ناامیدی کارشناسان از نیرومندترین پردازنده خانگی جهان

ایتنا- نتایج آماری نشان داده است که نیرومندترین پردازنده خانگی جهان یعنی Core i7-5960X، در کارکردهای مرسوم چندان با نمونه‌های ارزان‌تر تفاوت نخواهد داشت و به‌این‌ترتیب می‌توان گفت که هزینه کردن برای آن عملا دور ریختن پول محسوب می‌شود.
ناامیدی کارشناسان از نیرومندترین پردازنده خانگی جهان


نتایج آماری نشان داده است که نیرومندترین پردازنده خانگی جهان یعنی Core i7-5960X، در کارکردهای مرسوم چندان با نمونه‌های ارزان‌تر تفاوت نخواهد داشت و به این ترتیب می‌توان گفت که هزینه کردن برای آن عملا دور ریختن پول محسوب می‌شود.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبر تحلیلی engadget، شاید پردازنده‌های زئون شرکت اینتل را بتوان برترین پردازنده‌های عرضه‌شده برای کامپیوترهای خانگی دانست ولی قیمت نجومی این پردازنده‌ها موجب شده است تا نتوان آنها را در رده پردازنده‌های خانگی طبقه‌بندی کرد.

به‌این‌ترتیب باید گفت که برترین پردازنده خانگی جهان، مدل Core i7-5960X از شرکت اینتل است که سرعت کلاک ۳ گیگاهرتزی و ۸ هسته پردازشی نیرومند را به کاربران خود ارائه می‌کند.

حال متخصصان معتقدند که این محصول آن‌قدری که باید نیرومند نیست و عملا میزان پیشرفت توان پردازشی در آن با میزان افزایش قیمت نسبت به نمونه‌های دیگر موجود در بازار هم‌خوانی ندارد.

برای نمونه اگر بخواهیم بنچ‌مارک‌های پردازنده core i۷-۵۸۲۰K را با مدل Core i۷-۵۹۶۰X مقایسه کنیم، عملا می‌بینیم که تفاوت آماری این دو مدل به‌اندازه ۶۶۰ دلار نیست.

 

جالب است بدانید که قیمت پردازنده core i۷-۵۸۲۰K تنها ۳۹۰ دلار است ولی Core i۷-۵۹۶۰X قیمتی ۱۰۵۰ دلاری دارد درحالی‌که تفاوت بنچ‌مارک استاندارد انجام‌شده بر روی این دو مدل، عملا کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت را نشان داده است.

به‌این‌ترتیب به نظر می‌رسد که خرید این پردازنده چندان معقول نخواهد بود و گزینه‌هایی مانند core i۷-۵۸۲۰K، تقریبا خدماتی مشابه را به شما عرضه می‌کنند.
 
کد مطلب: 39369
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام