کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

همراه هوشمند ده دلاری چه اثری بر بازار خواهد داشت؟

30 آبان 1394 ساعت 11:57

ایتنا – به‌تازگی خبرهای عرضه یک همراه هوشمند 10 دلاری در رسانه‌ها به گوش رسیده است ولی عکس‌العمل شرکت‌های بزرگ به این محصول چه خواهد بود و چگونه می‌توان انتظار داشت که این محصول موجب بر هم خوردن تعادل بازار نشود؟




به‌تازگی خبرهای عرضه یک همراه هوشمند ۱۰ دلاری در رسانه‌ها به گوش رسیده است، ولی عکس‌العمل شرکت‌های بزرگ به این محصول چه خواهد بود و چگونه می‌توان انتظار داشت که این محصول موجب بر هم خوردن تعادل بازار نشود؟


به گزارش ایتنا از رایورز از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، فروشگاه‌های وال مارت همواره به تخفیف‌های بسیار خوب و قیمت‌های مقرون به صرفه کالاهای فروشی خود معروف بوده است. سایت یاد شده در راستای این سیاست از فروش دو تلفن هوشمند اندرویدی هرکدام به قیمت ۱۰ دلار، خبر داده است.

پیش از این، ارزان‌ترین تلفن هوشمندی که روانه بازار شده بود تلفنی مبتنی بر سیستم عامل فایرفاکس بود که با قیمت ۳۵ دلار به فروش می‌رسید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید با تنها ۱۰ دلار چه چیزی نصیبتان خواهد شد.

باید خاطرنشان کرد که دو تلفن هوشمندی که با این قیمت به فروش می‌رسند مسلما بسیار قوی نخواهند بود. هردوی این تلفن‌ها (Sunrise LG15 و Lucky LG16) مشخصات و نرم‌افزارهای درجه پایین را به همراه دارند. نسخه اندروید موجود بر روی آنها اندروید ۴.۴ کیت کت است که دو سال پیش روانه بازار شد.

علاوه بر این، این دو تلفن مجهز به وای‌فای هستند اما از 4G و دوربین دوم پشتیبانی نمی‌کنند؛ بنابراین گرفتن عکس‌های سلفی با آن بسیار دشوار خواهد بود. البته از طرفی می‌توانید بر روی آن از کارت حافظه استفاده کنید و حافظه داخلی ۴ گیگابایتی آن را افزایش دهید.

 

بااین‌وجود هنوز تفاوت‌های دقیق بین این دو مدل روشن نیست زیرا تمام مشخصات و نرم‌افزارهای آن با یکدیگر برابر است. به‌هرحال اگر فکر می‌کنید که می‌توانید با این تلفن‌های هوشمند نیاز خود را برطرف کنید می‌توانید به خرید آنها اقدام کنید.

حال سؤال مهمی که در این میان مطرح‌شده است این است که اگر می‌توان با چنین امکاناتی به عرضه یک همراه هوشمند دست زد، شرکت‌های سازنده سایر مدل‌ها به چه دلیلی قیمت‌هایی چند صد دلاری را از مشتریان خود طلب می‌کنند؟

این دسته از تلفن‌های همراه می‌توانند برای شرکت‌های بزرگ بسیار خطرناک باشند ولی موردی که موجب بقای شرکت‌های بزرگ می‌شود را باید ساختار تبلیغاتی ویژه آن‌ها دانست که موجب می‌شود تا قیمت به اولویت دوم برای خریداران تبدیل شود. دیگر برگ برنده شرکت‌های بزرگ را باید بحث لذت بردن از لوکس گرایی دانست. بسیاری از افراد تلفن‌های همراهی را خریداری می‌کنند که شاید در تمام عمر کاری این دستگاه شاهد بهره‌گیری از تنها ۱۰ درصد توان آن باشیم. به‌این‌ترتیب نمی‌توان انتظار داشت که مشتریانی ازاین‌دست به سراغ این همراه ۱۰ دلاری بروند.

درهرحال تا زمان عرضه این همراه‌های هوشمند نمی‌توان تشخیص داد که آن‌ها تنها بلوف‌های رسانه‌ای بوده‌اند یا اینکه در واقعیت نیز دستگاه‌های آبرومندی محسوب می‌شوند.
 


کد مطلب: 39363

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/39363/همراه-هوشمند-ده-دلاری-اثری-بازار-خواهد

ايتنا
  https://www.itna.ir