کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

انتقاد غرضی از وضعیت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور

خبرگزاری ايسنا , 23 آبان 1394 ساعت 11:52

ایتنا- غرضی: دولت الکترونیک این توان را دارد که هزینه‌های کشور را به کمتر از نصف برساند.




وزیر سابق پست و تلگراف و تلفن کشور از سیاست‌های فعلی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات انتقاد کرد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، محمد غرضی درباره این که پیشتر انتقاداتی به وضعیت اینترنت داشته است، اظهار کرد: هنوز هم فرق چندانی نکرده و من حتی در منازعات هم اعلام کردم که هنوز در نسل دو و نیم باقی مانده‌ایم و به نسل سه و چهار نرسیده‌ایم.

وی در ادامه در پاسخ به این که صحبت‌های او به این معناست که سرعت واقعی در نسل‌های سه و چهار ارائه نمی شود، گفت: تنها بحث سرعت را در نظر نگیرید، بحث خدمات هم هست؛ در شبکه‌ای که ۲۰ تا ۲۵ سال پیش وارد کشور شد، چند هزار نوع خدمت قابل ارائه است اما اکنون تعداد این خدمات به پنج تا هفت خدمت رسیده و هنوز ۱۰ عدد هم نشده است.

وزیر سابق پست و تلگراف و تلفن همچنین اظهار کرد: دولت الکترونیک این توان را دارد که هزینه‌های کشور را به کمتر از نصف برساند اما ما به این بحث نمی‌پردازیم.

وی در ادامه گفت: در کشور سرمایه‌گذاری‌های متعددی صورت گرفته اما در نهایت این سرمایه‌گذاری‌ها به این منجر شده است که تنها هفت یا هشت سرویس ارائه شود که در میان این سرویس‌ها هم بیشتر جنبه سرگرمی آن مورد توجه قرار گرفته است.

او در بخش دیگر سخنانش متذکر شد: به شخصه نسبت به تمام این موارد و نسبت به اداره کشور بدون تشکیل دولت الکترونیک و اینکه نسل جدید هنوز با این خدمات آشنا نیست معترضم.

وی ادامه داد: اینک استفاده به این شکل است که هر فرد بلد است یک موبایل بخرد و با آن گاهی حرف‌های سیاسی یا زشت منتقل شود. این موضوع واقعا کفران نعمت است که در این حوزه بیشتر از همه جا دیده می‌شود.

او همچنین گفت: در واقع نسبت به تمام سیاست‌ها و روش‌ها و بهره برداری‌های دولت در این حوزه معترضم؛ ما خیلی قبل‌تر از ترکیه بحث دولت الکترونیک را آغاز کردیم اما اکنون آنها ۵۰ درصد خدمات خود را از این طریق ارائه می‌کنند.


کد مطلب: 39252

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/39252/انتقاد-غرضی-وضعیت-ارتباطات-فناوری-اطلاعات-کشور

ايتنا
  https://www.itna.ir