۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۹

سازمان امنیت آمریکا به دنبال جلب اعتماد عمومی

ایتنا – آژانس امنیت ملی آمریکا به‌تازگی برای انتشار اطلاعات حفره‌های امنیتی یافت شده توسط این آژانس اقدام کرده است ولی بسیاری از افراد این اقدام را عوام‌فریبانه و تبلیغاتی می‌دانند.
سازمان امنیت آمریکا به دنبال جلب اعتماد عمومی


آژانس امنیت ملی آمریکا به‌تازگی برای انتشار اطلاعات حفره‌های امنیتی یافت شده توسط این آژانس اقدام کرده است ولی بسیاری از افراد این اقدام را عوام‌فریبانه و تبلیغاتی می‌دانند.


به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از پایگاه خبری تحلیلی engadget، آژانس امنیت ملی ایالات‌متحده به‌تازگی برخی از راه‌هایی که از طریق آن به افشای سوءاستفاده‌های امنیتی می‌پردازد را آشکار کرده است. این سازمان در طی بیانیه‌ای جزئیات ۹۱ درصد از نقص‌های امنیتی که موفق به کشف آن شده است را به اشتراک گذارد.

علاوه بر این سازمان یادشده درباره ۹ درصد باقی‌مانده از این نقص‌ها که توسط فروشندگان اولیه کشف و برطرف شده و سپس به دلایل امنیتی به این سازمان بازگردانده می‌شود را نیز اطلاعاتی بیان کرده است.

این سازمان در این باره بیان کرده است که حفاظت از اینترنت در جهت منافع کشور است و برنامه‌نویسان با استفاده از این اطلاعات می‌توانند درباره باگ‌ها و حفره‌های امنیتی خطرساز اطلاعات بیش‌تری کسب کنند.

این اظهارات در نگاه اول بسیار نوع‌دوستانه به نظر می‌رسد اما منتقدان دراین‌باره بیان می‌کنند که این سازمان با این کار در تلاش است تا اذهان عمومی را از مشکلات واقعی منحرف کند.

 

آنها در این باره بیان می‌کنند که این سازمان در ابتدا به این نقص‌های امنیتی دست‌یافته و آنها را فاش نمی‌کند و از آنها برای جاسوسی مردم استفاده می‌کند اما پس‌ازاین‌که اطلاعات مورد نیاز خود را جمع‌آوری کرد اقدام به افشاگری این حفره‌ها می‌کند.

همچنین این منتقدان بیان می‌کنند که این سازمان بخشی از حفره‌های امنیتی کم‌اهمیت را افشاء کرده و باقی را برای خود نگه می‌دارد و از آنها استفاده می‌کند.
ازنظر آن‌ها، آمار و ارقام سازمان امنیت ملی تنها زمانی معنی پیدا می‌کند که به‌محض این‌که حفره‌ای کشف شد آن را بدون توجه به درجه اهمیت و در اسرع وقت اختیار کمپانی‌ها قرار دهند.
 
کد مطلب: 39234
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام