کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

داعش حساب کاربری FBI و CIA در توئیتر را سرقت کرد

23 آبان 1394 ساعت 10:33

ایتنا - طی حمله اینترنتی مذکور اطلاعات مربوط به حجم گسترده‌ای از حساب‌های کاربردی دولت آمریکا به دست داعش افتاد.




گروه تروریستی داعش یک حمله سایبری گسترده به سازمان پلیس فدرال آمریکا (FBI) و سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) انجام داد و در مجموع موفق شد بیش از ۵۴ هزار حساب کاربری آنها در شبکه اجتماعی توئیتر را سرقت کند.


به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از زد.دی.نت، داعش در این حمله سایبری تمام حساب‌های کاربری توئیتر که با حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا و کشته شدن یکی از نیروهای بریتانیایی این گروهک تروریستی در ارتباط بود را سرقت کرد.

این روزها اینترنت به یک عرصه کارآمد برای انجام فعالیت‌های افراطی‌گری تبدیل شده است و گروه‌های مختلف به صورت مستمر در حال تکمیل تکنیک‌های خود هستند تا از این طریق بتوانند اعتقادات و باورهای‌شان را به بقیه تحمیل کنند.

گروه تروریستی داعش همین روند را دنبال می‌کند و طی یک سال گذشته انواع تصاویر ویدیویی مربوط به شکنجه یا کشتن افراد مختلف را روی شبکه‌های اجتماعی به انتشار رسانده است.

 

این طور که مرکز امور امنیتی آمریکا گزارش داد، حمله مذکور با هشتگ CyberCaliphate#‌ انجام شد و طی آن اطلاعات مربوط به حجم گسترده‌ای از حساب‌های کاربردی به دست داعش افتاد.

البته گفته می‌شود که حمله Cyber Caliphate علاوه بر حساب‌های کاربردی در توئیتر، اطلاعات شخصی، شماره تلفن، رمز‌های عبور و دیگر داده‌ها حساس مربوط به مدیران سازمان CIA و FBI را هم به سرقت برد.


کد مطلب: 39204

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/39204/داعش-حساب-کاربری-fbi-cia-توئیتر-سرقت

ايتنا
  https://www.itna.ir