۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۲

پروژه محرمانه مایکروسافت برای تولید سیستم عامل جدید

ایتنا - در حال حاضر بیش از 100 کارشناس در گروه Midori مایکروسافت مشغول به کار هستند.
پروژه محرمانه مایکروسافت برای تولید سیستم عامل جدید


حدود یک سال قبل خبری منتشر شد که در آن پروژه جدید مایکروسافت موسوم به Midori را معرفی کردند و منابع آگاه گفتند در این پروژه سیستم عامل جدید در شرکت مایکروسافت ساخته می‌شود.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، این روزها خبرهای جدید در این زمینه به گوش می‌رسد و سری مطالبی که روی وبلاگ‌های رسمی منتشر شده حاکی از آن است که گروه Midori به مدت بیش از ۱۰ سال روی این پروژه کار کرده‌اند.

البته برخی رسانه‌های خبری در سال ۲۰۰۸ میلادی خبر از پروژه Midori داده بودند. در آن زمان گفته شده بود مایکروسافت در این پروژه گروهی از مهندسان را گردهم آورده است تا سیستم عامل جدید تولید کند که البته هسته مرکزی آن با ویندوز فرق می‌کند.

منابع آگاه هم‌اکنون گزارش دادند گروه Midori به جز تولید سیستم عامل محصولات دیگری را هم توسعه می‌دهد که از جمله آنها می‌توان به مرورگر اینترنتی جدید، ابزارهای مرتبط و ... اشاره کرد.

 

در حال حاضر بیش از ۱۰۰ کارشناس در گروه Midori مایکروسافت مشغول به کار هستند. «کریس بروم» یکی از اعضای این پروژه روی صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی لینکدین این خبر را تایید کرد.

او خود را به عنوان یک از بنیانگذاران، معماران و مدیر مرکز انکوباتور سیستم عامل جدید مایکروسافت معرفی کرد. البته پروفایل شخصی بروم اعلام می‌کند که او از سال ۲۰۰۵ در شرکت مایکروسافت مشغول به کار بوده و در سال ۲۰۱۵ هم به شرکت گوگل پیوسته است.

«جو دوفی» از مدیران توسعه نرم‌افزار و زبان‌های برنامه‌نویسی در گروه Midori چندی پیش توضیح داد این گروه برنامه‌ریزی کرده است تا در آینده نزدیک ده‌ها مطلب وبلاگی در مورد پروژه Midori را منتشر کند.

نخستین مطلب در این باره روز گذشته منتشر شد و قرار است مایکروسافت در آینده نزدیک برنامه‌های دقیق خود را در این زمینه منتشر کند.
 
کد مطلب: 39202
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام