۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۲
وزیر ارتباطات خبر داد

مذاکره با ارمنستان و روسیه برای کاهش تعرفه ورود کالای ایرانی

ایتنا- به عقیده وزیر ارتباطات دو کشور ایران و ارمنستان در گسترش همکاری‌های اقتصادی دارای دیدگاه مشترک هستند.
مذاکره با ارمنستان و روسیه برای کاهش تعرفه ورود کالای ایرانی


وزیر ارتباطات در دیدار با وزیر اقتصاد ارمنستان، این ملاقات را خوب ارزیابی کرد و گفت: دو کشور در ارتباط با گسترش سطح همکاری‌های اقتصادی دارای دیدگاه مشترک هستند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، محمود واعظی در این دیدار، با اشاره به ریاست خود بر کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه گفت: ارمنستان جزو کشورهای اتحادیه اوراسیا است و مایل هستیم از ظرفیت‌های آن در ارتباط با صادرات کالا به بازار روسیه و دیگر کشورهای عضو اوراسیا استفاده کنیم.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: با توجه به این که تعرفه ورود کالاهای ایرانی به روسیه و کشورهای عضو اوراسیا بالای ۲۰ درصد است که رقابت را برای بخش خصوصی دشوار می‌کند، با ارمنستان و هم روسیه جهت کاهش تعرفه در حال مذاکره هستیم.

وی از همراهی هیات بزرگ بخش خصوصی ارمنستان همراه وزیر اقتصاد این کشور به ایران خبر داد و اظهار کرد: با توجه به این که معاون وزیر ارتباطات ارمنستان نیز در این هیات حضور دارد کلیات گسترش روابط اینترنت، مخابرات، پست، همکاری در زمینه تحقیق و پژوهش (R&D ) و فعال کردن بخش خصوصی دو کشور در حوزه ICT مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که این مذاکرات توسط معاونین وزرای ارتباطات دو کشور پیگیری و تا فردا ادامه خواهد داشت.

واعظی همچنین از سفر خود به روسیه همراه با هیات بزرگ از نمایندگان بخش خصوصی و دولتی خبر داد و از اهداف خود از این سفر به بازاریابی گسترده کالاهای ایرانی اشاره کرد و گفت: بازار روسیه بازار بزرگی است که با توجه به موقعیت استراتژیک ایران می‌تواند به بخشی از بازار صادراتی ما تبدیل شود.
کد مطلب: 39183
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام