۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۷

اعتراف مایکروسافت به جاسوسی خودکار ویندوز 10

ایتنا- اطلاعات مربوط به نحوه استفاده کاربران از ویندوز ۱۰ به طور پیش‌فرض برای مایکروسافت ارسال می‌شود.
اعتراف مایکروسافت به جاسوسی خودکار ویندوز 10


تلاش مایکروسافت برای وادار کردن کاربران نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز به انتقال به ویندوز ۱۰ با نگرانی‌های جدی در مورد نیات این شرکت آمریکایی همراه شده است.


به گزارش ایتنا از فارس، جو بلفیوره معاون اول شرکت مایکروسافت تصریح کرده که ویندوز ۱۰ به طور دائمی نحوه فعالیت‌های کاربران خود را رصد می‌کند و این امر را که کاربران چگونه از این سیستم‌عامل استفاده می‌کنند زیر نظر می‌گیرد.

نکته مهمی که در اظهارات وی وجود دارد این است که علیرغم وجود گزینه‌هایی در ویندوز ۱۰ برای غیرفعال کردن برخی بخش‌های ردگیری فعالیت‌های کاربران داده‌های کلیدی جمع‌آوری شده از نحوه فعالیت کاربران ویندوز ۱۰ به طور خودکار برای مایکروسافت ارسال می‌شود و نمی‌توان از این امر جلوگیری کرد.

جو بلفیوره افزوده است: در مواردی کاربران قادر به جلوگیری از جمع‌آوری خودکار اطلاعاتشان توسط ویندوز ۱۰ نیستند و علت این است که اطلاعات جمع‌آوری شده به سلامت سیستم‌های رایانه‌ای مربوط می‌شود.

موضوع در اینجا جمع‌آوری اطلاعات مربوط به حریم شخصی کاربران نیست و ما به دنبال گردآوری داده‌هایی هستیم که تجربه کاربری بهتری را برای کاربران به ارمغان می‌آورند.

علیرغم این اظهارات مدیران مایکروسافت بسیاری از کاربران در مورد اهداف واقعی این شرکت بدبین هستند و اعتراف مایکروسافت به جمع‌آوری خودکار و غیرقابل توقف داده‌های کلیدی مربوط به استفاده افراد از ویندوز ۱۰ را نشانه نقض حریم شخصی میلیون‌ها کاربر ویندوز ۱۰ می‌دانند.
کد مطلب: 39150
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام