کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اعتراض به لایحه نظارتی جدید درانگلیس که اجازه هک کردن رایانه کاربران توسط مأموران اطلاعاتی را می‌دهد

سايت خبری خبر آنلاین , 17 آبان 1394 ساعت 10:34

ایتنا- براساس لایحه جدید نظارتی انگلیس سرویس‌دهندگان hینترنت باید دست‌کم دیتای یک سال کاربران خود را ذخیره کنند.




طبق لایحه جدید نظارتی در انگلیس سرویس‌دهندگان اینترنت باید ردپای کاربران را روی وب ذخیره کرده و در دسترس مقامات امنیتی قرار دهند. این لایحه موج جدید اعتراضات را در این کشور برانگیخته است.


به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، لایحه جدید {که پیش نویس آن منتشر شده است}اجازه ذخیره فله‌ای دیتا و استفاده از آن توسط مقامات امنیتی را می‌دهد.

بر این اساس سرویس‌دهندگان اینترنت باید دست‌کم دیتای یک سال کاربران خود را هنگام گردش در محیط وب ذخیره کنند.البته این قانون تکلیف دیتای رمزگذاری شده را مشخص نکرده است.

قانون جدید اجازه ورود به سیستم فرد مظنون توسط مأموران امنیتی و پلیس را می‌دهد اما در مورد دیتای کمپانی‌های بزرگ که دیتای خود را رمزگذاری می‌کنند، صحبتی به میان نیامده است.

همچنین به‌طور تلویحی به سازمان‌های اطلاعاتی داخل انگلیس نیز اجازه ذخیره دیتا و مانیتور کردن تمام کاربران اینترنت را داده است و این امر باعث اعتراض کاربران به نقض حریم خصوصی شده است.

قانون فعلی اجازه هک کردن کامپیوتر کاربران توسط مقامات اطلاعاتی را نمی‌دهد اما لایحه جدید اگر در سال جدید میلادی مورد تصویب مجلس قرار گیرد اجازه‌های لازم در این خصوص را خواهد داد.


کد مطلب: 39142

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/39142/اعتراض-لایحه-نظارتی-جدید-درانگلیس-اجازه-هک-کردن-رایانه-کاربران-توسط-مأموران-اطلاعاتی-می-دهد

ايتنا
  https://www.itna.ir