کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کاربران از دست بازی‌های فیس‌بوکی خلاص می‌شوند

خبرگزاری ايسنا , 11 آبان 1394 ساعت 10:14

ایتنا- درآمد فیس‌بوک از ارائه بازی‌ها در مقایسه با پولی که از راه تبلیغات به دست می‌آورد رو به کاهش است.




مدیرعامل فیس‌بوک اعلام کرد که این شبکه اجتماعی سرانجام قصد دارد درباره نوتیفیکشن‌های همیشگی که کاربران را به دانلود بازی‌ها و بازی با دوستان ترغیب می‌کند کاری انجام دهد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، این موضوع در جریان یک جلسه پرسش و پاسخ در موسسه فناوری دهلی مطرح شد و مارک زاکربرگ گفت: سوال درباره توقف این نوتیفیکشن‌ها همیشه در صدر سوالات کاربران فیس‌بوک بوده است.

وی افزود که از مسئول پلتفرم توسعه دهنده فیس‌بوک خواسته که درباره این مشکل راه‌ حلی را پیدا کند. دعوت به بازی‌ها ممکن است برای برخی از کاربرانی که علاقه‌ای به بازی رایانه‌ای ندارند آزاردهنده باشد اما این بازی‌ها اغلب طوری طراحی شده‌اند که به ارسال‌کنندگان دعوت‌نامه‌ این بازی جایزه می‌دهند.

برای مثال در بازی Candy Crush Saga هرچقدر کاربران دعوتنامه این بازی را به دیگر کاربران فیس‌بوک بفرستند و آنها را به انجام این بازی دعوت کنند جان بیشتری خواهند گرفت.

زاکربرگ این قابلیت‌ها را منسوخ توصیف کرد.

وی افزود: این مسائل تاکنون چندان در اولویت‌ فیس‌بوک نبوده و این شبکه اولویت‌های دیگری دارد اما از آنجا که مشخص است این موضوع به یک دغدغه مهم برای کاربران تبدیل شده این شرکت قصد دارد آن را در اولویت خود قرار دهد.

در شرایطی که تعداد کاربرانی که در فیس‌بوک بازی رایانه‌ای انجام می‌دهند امروز رو به کاهش است زمانی وجود داشت که بازی‌هایی همچون "جنگ‌های مافیا" و "دهکده کشاورزی" یک عامل مهم در جلب کاربران به این شبکه اجتماعی بود و شرکت‌هایی همچون زینگا و کینگ دیجیتال به دلیل محبوبیت این بازی‌ها در فیس‌بوک به شهرت رسیدند.

ناراحتی از ارسال دعوت‌نامه‌ بازی‌ها چیز جدیدی نیست. بیش از یک سال قبل یکی از کاربران فیس‌بوک این سوال را در یک گروه اینترنتی مطرح کرده و خواسته بود که برای خلاص شدن از شر این دعوتنامه‌ها به وی کمک شود.

زاکربرگ به زمان حل این مشکل توسط فیس‌بوک اشاره نکرد و فیس‌بوک در این زمینه اظهارنظر نکرده است.


کد مطلب: 39050

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/39050/کاربران-دست-بازی-های-فیس-بوکی-خلاص-می-شوند

ايتنا
  https://www.itna.ir