۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۳

10 نکته فناورانه از دنیای آی.تی ازاینترنت بالنی گوگل در اندونزی تا فیس‌بوک بساز و بفروش!

ایتنا- تازه‌ترین اخبار فناوری اطلاعات جهان را باهم مرور می‌کنیم:
10 نکته فناورانه از دنیای آی.تی ازاینترنت بالنی گوگل در اندونزی تا فیس‌بوک بساز و بفروش!


به گزارش ایتنا ازخبرآنلاین:

شماره ۱ - اسنپ چت (کمپانی آمریکایی به اشتراک‌گذاری تصویر روی موبایل) برای راه‌اندازی دفتر اروپایی خود مدیر سابق کمپانی بوزفید بنام جاناتان دیویس و مدیر مخابراتی توئیتر بنام طارق سلیم را به استخدام خود درآورد.

شماره ۲ - پارلمان اروپا پناهندگی ادوارد اسنودن را به‌ظاهر پذیرفت. طبق قانون جدید وی می‌تواند مثلاً به انگلیس برود اما ممکن است بازداشت هم شود!

شماره ۳ - پلیس انگلیس با استفاده از قانون ضد ترور لپ‌تاپ خبرنگار و مجری بی‌بی‌سی (برنامه نیوز نایت) را توقیف کرد. این کار باعث اعتراض سازمان‌های دفاع از آزادی بیان‌شده است. وی متهم به رابطه با داعش شده است.

شماره ۴ - اطلاعات محرمانه ۶۰۰ هزار نفر از مردم انگلیس روی سایت‌های مافیایی به قیمت ۲۰ پوند به فروش می‌رود! جالب اینجاست که حکومت انگلیس نیز این موضوع را تأیید کرده است اما نتوانسته‌اند فروشنده را بیابند!

شماره ۵ - فیس‌بوک برای بازارهای محلی ویژگی جدیدی (Local Market) را راه‌اندازی کرده تا به سایت‌های خریدوفروش، گرایش‌های کاربران را اطلاع دهد.

شماره ۶ - اپل مبلغ ۱۵ میلیارد دلار را به‌صورت هزینه‌های سرمایه‌گذاری امسال در بخش‌هایی مانند تولید تجهیزات فناورانه، محصولات تعریف‌شده و سایر زیرساخت‌های کمپانی صرف می‌کند.

شماره ۷ - کمپانی انگلیسی امنیت اطلاعات Darktrace دست به استخدام جاسوس‌های سابق تا دانشجویان نخبه را برای تجاری‌سازی محصولات خود زده است. مایک لینچ این کمپانی را در کمبریج تأسیس کرد و اینک بیش از ۱۰۰ میلیون دلار ارزش پیداکرده است.شناسایی هکرها به صورت هوشمند کار اصلی این کمپانی است.

شماره ۸ - اپل بهترین محققان هوش مصنوعی را به خدمت گرفته و از آن‌ها خواسته‌شده تا از موقعیت جدید شغلی خود در لینکداین و توئیتر ننویسند.

شماره ۹ - اولین کشور مجهز به اینترنت بالنی گوگل اندونزی است که از سال دیگر اینترنت رایگان را به‌صورت معماری حلقه‌ای و دائمی دریافت خواهد کرد.

شماره ۱۰ - قلم دیجیتال اپل برای آیپد پرو از طریق پورت یو.اس.بی معمولی شارژ خواهد شد.
کد مطلب: 39037
نام شما
آدرس ايميل شما


a
feedback
Iran, Islamic Republic of
..... اولین کشور مجهز به اینترنت بالنی گوگل اندونزی است که از سال دیگر اینترنت رایگان را به‌صورت معماری حلقه‌ای و دائمی دریافت خواهد کرد.......
و ما کجا هستیم؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام