کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نگرانی فزاینده چین از روش‌های پیچیده جاسوسی سایبری اروپا و آمریکا

خبرگزاری فارس , 10 آبان 1394 ساعت 12:21

ایتنا- بر اساس قوانین چین هرکس که نسبت به سرقت، جاسوسی یا انتقال غیرقانونی اطلاعات محرمانه به مؤسسات خارجی اقدام کند به مجازات زندان یا مرگ محکوم می‌شود.




بسیاری از سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای غربی مردم عادی چین را هدف قرار داده‌اند تا اطلاعات خصوصی انها را در زمان استفاده از اینترنت جمع‌آوری کنند.


به گزارش ایتنا از فارس، جاسوسان اروپایی و آمریکایی امیدوارند بدین شکل به اسرار امنیت ملی چین دست یابند.

اطلاعاتی که از افراد دستگیرشده در چین به اتهام جاسوسی سایبری به دست آمده نشان می‌دهد که دستگاه‌های اطلاعاتی غربی به جای مقامات بلندپایه افراد عادی را هدف قرار می‌دهند و تلاش می‌کنند با استفاده از مشوق‌های مالی و احساسی آنها را به افشای اطلاعات حساس ترغیب کنند.

از جمله مهم‌ترین اهداف جاسوسی غربی‌ها در چین می‌توان به دانشجویان دانشگاه‌ها، اساتید و معلمان، سربازان بازنشسته، علاقمندان به امور نظامی و کارکنان شرکت‌ها و نهادهای دولتی اشاره کرد که فعالیت‌هایشان با امور دفاع ملی مرتبط است.

بررسی‌های دولت چین که در می سال ۲۰۱۴ منتشر شد نشان می‌دهد بیش از ۷۰ درصد از اطلاعات طبقه‌بندی افشاشده این کشور از طریق اینترنت منتقل شده است.

در برخی از موارد انتقال این اطلاعات از سر جهل و بی اطلاعی بوده و به عنوان مثال علاقمندان به امور نظامی با عکس‌برداری از اماکن نظامی و تجهیزات مستقر در آنها و انتشار این تصاویر در سایت‌های خود تلاش می‌کردند ترافیک و میزان بازدیدکنندگان آنها را بالا ببرند.

برخی نهادهای جاسوسی غربی با انتشار آگهی‌هایی در اینترنت برای مشاغلی همچون جمع‌آوری کننده اطلاعات در مجامع آنلاین، سایت‌های کاریابی یا شبکه‌های اجتماعی افرادی را هدف قرار می‌دادند که رابطه کاری نزدیکی با شرکت‌های فعال در حوزه امنیت ملی یا ادارات دولتی داشتند.

افراد دارای سابقه نظامی یا کارکنان سابق شرکت‌های یادشده هم هدف این نوع تبلیغات کاریابی بوده‌اند.

در یکی از موارد مقامات امنیتی چین چهار کارمند یک شرکت دفاعی وابسته به دولت را که اطلاعات محرمانه‌ای را به یک نهاد جاسوسی خارجی منتقل کرده بودند در ماه جولای در شهری در غرب چین دستگیر کردند.

یکی از این افراد با دریافت حقوق حدودا ۵۰۰ دلاری در ماه به عنوان جمع‌آوری کننده اطلاعات از اینترنت مشغول به کار شده بود.

ارقام ماهانه پرداختی به افراد با سابقه‌تر در نهادهای نظامی تا دو برابر بیشتر بوده است. همه این افراد از طریق آگهی‌های اینترنتی جذب نهادهای جاسوسی غربی شده بودند.


کد مطلب: 39035

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/39035/نگرانی-فزاینده-چین-روش-های-پیچیده-جاسوسی-سایبری-اروپا-آمریکا

ايتنا
  https://www.itna.ir