۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۲

هک شدن هزاران مشتری اپراتور تلفن همراه وودافون در انگلیس

ایتنا- وودافون انگلیس برای دومین‌بار مورد حمله هکرها قرار گرفت.
هک شدن هزاران مشتری اپراتور تلفن همراه وودافون در انگلیس


شعبه انگلیسی اپراتور وودافون می‌گوید هکرها توانسته‌اند به اطلاعات شخصی نزدیک به دوهزار نفر از مشترکانش دسترسی پیدا کنند.


به گزارش ایتنا از فارس، از جمله اطلاعات سرقت شده می‌توان به شماره‌های تلفن همراه و برخی اطلاعات مربوط به حساب‌های بانکی اشاره کرد. این دومین حمله هکری به وودافون در انگلیس در یک هفته اخیر محسوب می‌شود.

وودافون تعداد مشتریان هک شده خود را حدود ۱۸۰۰ نفر اعلام کرده و می‌گوید اولین‌بار چهارشنبه شب متوجه این واقعه شده است. این حملات تا روز بعد نیز ادامه یافت و تحقیقات جنایی برای بررسی موضوع از روز جمعه آغاز شد.

هفته گذشته شرکت تاک‌تاک ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت و ... در انگلیس هم از سرقت اطلاعات نزدیک به دو میلیون کاربر خود خبر داد. تاکنون دو نوجوان ۱۵ و ۱۶ ساله و یک جوان ۲۰ ساله به این اتهام دستگیر شده‌اند.

وودافون در مجموع دارای ۱۸ میلیون مشترک خدمات تلفن همراه در انگلیس است. در دو ماه اخیر با هک شدن اپراتور تی‌.موبایل آمریکا، Dixons Carphone Plc و سونی و همین‌طور سایت اشلی مدیسون در مجموع اطلاعات ۳۶ میلیون نفر در دنیا شامل اسم و آدرس و ایمیل و اطلاعات بانکی به دست هکرها افتاده است.
کد مطلب: 39033
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام