۰
plusresetminus
چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۱

مسنجر فیس بوک ابزار نقض حریم شخصی

ایتنا- حامیان حریم شخصی معتقدند استدلال فیس‌بوک غیرقابل قبول است و باید میان حفظ حریم شخصی و ارتباطات آزاد توازن برقرار شود.
مسنجر فیس بوک ابزار نقض حریم شخصی


برنامه پیام رسان یا مسنجر فیس بوک که چند ماهی است آغاز به کار کرده به همه افراد امکان می‌دهد تا با فرد مورد نظرشان در تماس باشند حتی اگر دوست وی نباشند.


به گزارش ایتنا از فارس، بسیاری از شبکه‌های اجتماعی به علت احترام به حفظ حریم شخصی کاربران و کمک به محافظت از داده‌های خصوصی آنان امکان تماس افراد غریبه با هر کاربر را محدود یا ناممکن می‌کنند. اما ظاهرا فیس‌بوک برای این مساله چندان اهمیت قائل نیست.

فیس‌بوک مدتی است که مسنجر و برنامه خود فیس‌بوک را در گوشی‌های همراه از یکدیگر جدا کرده و به همه کاربران مسنجر امکان می‌دهد برای یکدیگر پیام ارسال کنند، حتی اگر به هیچ شیوه‌ای به یکدیگر متصل نباشند.

استدلال مدیران فیس‌بوک این است که مسنجر فیس‌بوک قرار است به عنوان جایگزینی برای شماره تلفن عمل کند و همین‌طور که برقراری ارتباط تلفنی میان افراد آزاد است، حتی اگر آنها یکدیگر را نشناسند باید ارتباط مسنجری هم به طور آزادانه ممکن باشد.

فیس‌بوک می‌گوید برای احترام به کاربران اگر پیام از سوی فردی غریبه ارسال شود پیامی برای پذیرش یا عدم پذیرش آن پیام به نمایش درمی‌آید تا کاربر تنها در صورت پذیرش پیام مربوطه را مشاهده کند.

در این حالت برخی اطلاعات اولیه طرف مقابل مانند نام، شغل ، موقعیت مکانی و ... به نمایش درمی‌آید.
کد مطلب: 38973
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام