کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پاسخ رگولاتوری به گلایه‌های کاربران:

از نظر ما اینترنت هیچ مشکلی ندارد، اگر شکایت دارید تماس بگیرید!

خبرگزاری ايسنا , 6 آبان 1394 ساعت 11:20

ایتنا- علیرغم گلایه کاربران از سرعت و کیفیت پایین اینترنت، اما مسئولان معتقدند مشکل خاصی در ارائه اینترنت کشور وجود ندارد!




معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات رادیویی معتقد است: در حال حاضر مشکل خاصی در شرکت‌های ارائه‌کننده اینترنت وجود ندارد و لازم است اگر فردی احساس مشکل می‌کند از طریق سامانه ۱۹۵ مشکل خود را پیگیری کند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، غلامرضا داداش‌زاده در پاسخ به این سوال که کاربران متعددی در کشور نسبت به خدمات ارائه شده از سوی شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت گلایه داشته و معتقدند کیفیت این خدمات مناسب نیست، اظهار کرد: از نظر ما هیچ مشکل خاص و حادی در این زمینه وجود ندارد و به تازگی کمیته‌ای در سامانه ۱۹۵ تشکیل شده تا حتی در مواردی که مردم از پاسخی که به شکایات آنها داده می‌شود قانع نشدند جلسه‌ای حضوری با نمایندگان اپراتورها و شرکت‌ها برگزار شده و نسبت به توجیه فرد منتقد عمل کنند.

معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی همچنین اظهار کرد: قطعا در حال حاضر اینترنت کشور در بهترین شرایط نیست، اما طبق آنچه در پروانه شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات وجود دارد و آنچه در نظرسنجی‌های ما صورت می‌گیرد مشکل حاد و خاصی وجود ندارد.

وی با تاکید بر این‌که ملاک سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در بیان این نکات نظرسنجی‌های مختلفی که بر روی رضایت مشترکان صورت گرفته، متذکر شد: به زودی قرار است نتایج آماری و علمی نظرسنجی‌های صورت گرفته منتشر شود.

حجم خوری‌ها عمومی نیست
داداش‌زاده در ادامه‌ صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که یعنی سازمان تنظیم مقررات اکنون شکایات مردمی که از به پایان رسیدن سریع حجم خود گلایه دارند را غیرمنطقی می‌داند، توضیح داد: چنین اتفاقی به صورت عمومی رخ نمی‌دهد و لازم است هر شکایتی به صورت موردی بررسی شود.

وی ادامه داد: نمی‌توان براساس نظراتی که پای دو خبر گذاشته می‌شود حکم کلی صادر کرد. بر همین اساس باید هوشیار باشیم. این‌که اکنون برخی رسانه‌ها مطرح می‌کنند که حجم کاربران خورده می‌شود امری است که می‌تواند دلایل بسیار متعددی داشته باشد.
از سوی دیگر این موضوع حالت اپیدمی پیدا نکرده و باید افرادی که با چنین مشکلی مواجه هستند را به‌طور نمونه‌وار مورد بررسی قرار داد.

معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات ارتباطات همچنین اظهار کرد: طی روزهای گذشته به دلیل اختلالاتی که در چند درگاه بین‌المللی اینترنت ایجاد شده بود، به‌طور عمومی اینترنت کشور با مشکلاتی همراه شد که در این زمینه اطلاع‌ رسانی‌های کافی صورت گرفت.
اکنون هم بحث همین‌طور است اگر موردی حالت اپیدمی پیدا کند قطعا در خصوص آن پیگیری‌های لازم با اطلاع‌رسانی کافی صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه به پیامک‌های تبلیغاتی اشاره کرد و گفت: به‌طور مثال ممکن است شما بگویید که مردم از محتوای پیامد‌های تبلیغاتی ناراضی هستند، اما به هرحال باید توجه داشت که ممکن است محتوای این پیامک‌ها به‌طور سلیقه‌ای با مزاج عده‌ای سازگار نبوده باشد، اما به‌طور کلی این پیامک‌ها و محتوای آنها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد بررسی قرار می‌گیرد و ما نباید نظرات سلیقه‌ای افراد را ملاک قضاوت قرار داده و بازار رقابت کشور را بهم بریزیم.

ارائه نرم‌افزارهایی برای بررسی حجم مصرفی
داداش‌زاده با بیان این‌که در آینده نزدیک وضعیت سامانه ۱۹۵ در سه ماهه دوم سال جاری اعلام شده و میزان شکایات مردم در بخش‌های مختلف رسانه‌ای می‌شود، اظهار کرد: طی ماه‌های گذشته بخشی از مشکلاتی که وجود داشته برطرف شده و به عنوان مثال در خصوص سرعت تا حد زیادی مشکلات ما حل شده است از سوی دیگر در آینده نزدیک مردم می‌توانند به واسطه نرم‌افزارهایی که ارائه می‌شود مقدار مصرفی و حجم خود را نیز بررسی کنند.

معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در بخش دیگری از صحبت‌های خود یادآور شد: اما باید به یک نکته هم توجه داشت، این‌که سرویسی که مشترک خریداری می‌کند، در کیفیت خدمات و رضایت او تاثیر بسزایی دارد، چرا که نمی‌توان انتظار داشت که به عنوان مثال فرد اینترنت ۱۲۸ خریداری کند و انتظار داشته باشد سایت‌های سنگین به سرعت دانلود شوند.

تعهد پرداخت SLA از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت
داداش‌زاده همچنین به مشکل اشتراک یک به هشت پهنای باند اشاره کرد و گفت: اکنون دیگر چنین بحثی وجود ندارد و شرکت‌ها پهنای باند تضمین‌شده به کاربران خود ارائه می‌کنند از سوی دیگر اخیرا مصوباتی داشته‌ایم که براساس آنها شرکت ارتباطات زیرساخت کشور نیز موظف شده بحث SLA را رعایت کنند.
بنابراین تمامی ارائه کنندگان خدمات اینترنت موظف به ارائه و رعایت SLA به مشترکان خود هستند.

معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات رادیویی در پایان صحبت‌های خود در خصوص اولویت‌های این سازمان برای رسیدگی به وضعیت اینترنت و ارتباطات کشور اظهار کرد: اکنون یکی از بحث‌های مهم ما در خصوص اپراتورهای تلفن همراه بحث پوشش آنهاست که باید در این زمینه فعالیت‌های متعددی صورت بگیرد.
نکته‌ دیگر بحث کیفیت سرویس‌هاست که اکنون این مساله به عنوان دومین اولویت ما مدنظر قرار دارد.

او ادامه داد: در وهله سوم نیز مسائل توسعه‌ای مورد توجه است چراکه هنوز در حوزه توسعه 3G و 4G به نظر می‌رسد سرعت کافی وجود ندارد.
در خصوص اینترنت ثابت هم همچنان یکی از مشکلات ما بحث توسعه مناطق بسیار دور است چرا که همچنان در نقاط روستایی ممکن است دسترسی به اینترنت میسر نباشد.
 


کد مطلب: 38962

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/38962/نظر-اینترنت-هیچ-مشکلی-ندارد-اگر-شکایت-دارید-تماس-بگیرید

ايتنا
  https://www.itna.ir