کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد؛

نحوه برقراری خطوط اضطراری برای ارتباطات در زمان بحران

خبرگزاری مهر , 6 آبان 1394 ساعت 10:36

ایتنا- یکی از روش‌های لینک اضطراری، استفاده از «فیبرهای تاکتیکی» است.




شرکت ارتباطات زیرساخت از برقراری لینک‌های اضطراری برای ارتباطات مناطق بحران‌زده خبر داد و گفت: یکی از روش‌های لینک اضطراری، استفاده از «فیبرهای تاکتیکی» است.


به گزارش ایتنا از مهر، مسعودرضا سلطانی مدیرکل پشتیبانی فنی و راه‌اندازی شرکت ارتباطات زیرساخت در این‌باره گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت به دو شیوه از طریق لینک‌های اضطراری، ارتباطات راه دور مناطق بحران‌زده را برقرار می‌کند.

وی اظهارکرد:‌ شیوه نخست از طریق ارتباطات رادیویی است، به این صورت که کانتینرهایی با تجهیزات رادیویی در بخش‌هایی از کشور مستقر شده‌اند تا در مواقع بروز اختلالات ارتباطی در مراکز بحران مستقر شده و از آنجا ارتباطات آن مناطق را با سراسر کشور برقرار کنند.

مدیرکل پشتیبانی فنی و راه‌اندازی شرکت ارتباطات زیرساخت، تصریح کرد: شیوه دوم که در آینده نزدیک بهره‌برداری می‌شود، برقراری ارتباطات راه دور از طریق «فیبرهای تاکتیکی» است.

وی افزود: به این صورت که کانتینرهای حاوی این تجهیزات در مناطق بحران‌زده مستقر می‌شوند و تجهیزات فیبرنوری این دستگاه‌ها به اولین مسیر فیبرهای کشور و سپس به اولین مراکز زیرساخت خارج از نقاط بحران وصل می‌شوند تا در نهایت ارتباطات راه دور مناطق بحران‌زده اعم از ارتباطات بین استانی، بین‌الملل و اینترنت این نقاط را به صورت اضطراری تامین کنند .

مدیرکل پشتیبانی فنی و راه‌اندازی شرکت ارتباطات زیرساخت به امکان بهره‌برداری از ارتباطات ماهواره‌ای و با استفاده از تجهیزات VSAT برای تامین ارتباط نقاط بحران‌زده اشاره کرد.

سلطانی در خصوص مراکز استقرار این کانتینرها گفت: این کانتینرها در نقاطی که بهترین دسترسی را به تمامی نقاط کشور دارند، مستقر هستند.


کد مطلب: 38958

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/38958/نحوه-برقراری-خطوط-اضطراری-ارتباطات-زمان-بحران

ايتنا
  https://www.itna.ir