۰
plusresetminus
شنبه ۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۱

سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دلاری اینتل در حوزه رایانه‌های کوانتومی

ایتنا - شرکت اینتل بر این باور است که تاکنون هیچ فعالیت جدی در جهت پیشبرد رایانه‌های کوانتومی صورت نگرفته است.
سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دلاری اینتل در حوزه رایانه‌های کوانتومی


شرکت اینتل بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه در جهان از آغاز همکاری‌های ۱۰ ساله با دانشگاه فناوری Delft و سازمان هلندی TNO خبر داد تا به کمک آنها تحقیقات کاربردی بیشتری انجام دهد و سرعت توسعه رایانه‌های کوآنتومی را بیشتر کند.


به گزارش ایتنا از رایورز، اینتل برای دستیابی به این هدف در نظر دارد سرمایه‌گذاری به ارزش ۵۰ میلیون دلار انجام دهد و تا منابع مهندسی ارزشمند را در داخل و خارج از شرکت اینتل در اختیار بگیرد و از این طریق پشتیبانی فناوری جهانی را هم به دست آورد.

رایانه‌های کوانتومی به گونه‌ای ساخته می‌شوند که امکان حل مسائل پیچیده برای آنها در نظر گرفته شده است و توان آنها نسبت به رایانه‌های امروزی صدها برابری بیشتر است.

رایانه‌های کوانتومی می‌توانند برای شبیه‌سازی‌های پچیده، تحلیل‌های دقیق در مقایس بزرگ، تولید دارو، پیش‌بینی وضعیت آب و هوا و... مورد استفاده قرار بگیرند. رایانه‌های کوانتومی عرصه تحقیقاتی جدیدی محسوب می‌شوند که اینتل آن را بسیار جدی می‌داند و با انجام سرمایه‌گذاری‌های جدید روی آن می‌کوشد خود را برای ادامه حضور در بازار جهانی آماده کند.

 

هدف اصلی اینتل این است که از دانش تخصصی دانشگاهی در جهت توسعه رایانه‌های کوانتومی بهره ببرد و به کمک کارشناسان و دانشمندان، توان علمی خود را در این زمینه ارتقا دهد.

شرکت اینتل بر این باور است که تاکنون هیچ فعالیت جدی در جهت پیشبرد رایانه‌های کوانتومی صورت نگرفته است. همچنین، اگر قرار باشد فعالیت‌های تحقیقاتی در این زمینه به صورت بسته دنبال شود، هیچ نتیجه قابل قبولی به دست نمی‌آید.
 
کد مطلب: 38953
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام