۰
plusresetminus
سه شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۵

نگرانی آمریکا از قطع کابل‌های اینترنت توسط روسیه در شرایط جنگی

ایتنا- کاخ سفید نگران است که روسیه برای قطع کابل‌های اینترنت در شرایط بحرانی یا جنگی برنامه‌ریزی کرده باشد.
نگرانی آمریکا از قطع کابل‌های اینترنت توسط روسیه در شرایط جنگی


مقامات نظامی آمریکا از افزایش گشت زنی زیردریایی‌ها و کشتی‌های روسی در اطراف کابل‌های زیردریایی که وظیفه تبادل ترافیک مخابراتی و اینترنتی دنیا را بر عهده دارند اظهار نگرانی کرده‌اند.


به گزارش ایتنا از فارس، اگر چه شواهدی از این کار توسط روس‌ها وجود ندارد، اما افزایش تنش بین دو کشور در خاورمیانه آمریکا و متحدان اروپاییش را به این نتیجه رسانده که روسیه احتمالا در حال آماده‌سازی خود برای دستکاری و قطع کابل‌های فیبرنوری زیردریایی و متوقف کردن جریان ارتباطی است که بسیاری از دولت‌های غربی به آن متکی هستند.

پنتاگون و دیگر نهادهای متصدی امنیت ملی در آمریکا از بحث علنی در مورد فعالیت‌های نیروی دریایی روسیه امتناع می‌کنند، اما برخی مقامات برجسته این کشور تائید کرده‌اند که این اقدامات موجب نگرانی شده است.

در ماه گذشته ماهواره‌ها، هواپیماها و کشتی‌های جاسوسی آمریکا از نزدیک عملکرد یک کشتی جاسوسی روسی به نام یانتار را زیر نظر گرفتند.

این کشتی مجهز به دو شناور خودکار برای حرکت در عمق دریاست و مدتی در کسیر ساحل شرقی آمریکا به کوبا گشت‌زنی کرده است. این مسیر محل استقرار یک کابل زیردریایی مهم ارتباطی است.

مسیر و محل استقرار کابل‌های زیردریایی محرمانه نیست، اما مسیر برخی کابل‌های خاص که ارتش آمریکا از آنها برای عملیات نظامی استفاده می‌کند در نقشه‌ها مشخص نشده و احتمالا روس‌ها به دنبال شناسایی همین نوع کابل‌ها هستند.

ارزش اقتصادی این کابل‌ها که روزانه اطلاعاتی به ارزش بیش از ۱۰ تریلیون دلار از طریقشان رد وبدل می‌شود بسیار بالاست. همچنینی ۹۵ درصد از ارتباطات جهانی هم از همین طریق صورت می‌گیرد.
کد مطلب: 38939
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام