۰
plusresetminus
سه شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۱

سخنرانی چینی زاکربرگ برای جلب نظر اهالی شرق آسیا

ایتنا- به عقیده کارشناسان زاکربرگ اهدافی فراتر از فعالیت‌های صرفا فناورانه برای خود در نظر گرفته است.
سخنرانی چینی زاکربرگ برای جلب نظر اهالی شرق آسیا


مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس‌بوک که در یک سال اخیر چندین‌بار به چین سفر کرده و تلاش زیادی برای گسترش فعالیت‌های خود در این کشور دارد، یک سخنرانی بیست دقیقه‌ای به زبان چینی در این کشور انجام داد.


به گزارش ایتنا از فارس، زاکربرگ که سال گذشته از برنامه‌ریزی جدی خود برای تقویت مهارت‌های تکلم به زبان انگلیسی خبر داده بود برای اولین‌بار یک سخنرانی به این زبان در دانشگاه Tsinghua انجام داد.

وی در جریان این سخنرانی در مورد نحوه آغاز فعالیت فیس‌بوک و چالش‌های پیش روی آن خبر داد.

زاکربرگ در بخشی از سخنرانی خود گفت: این اولین سخنرانی است که من در آن تفکراتم در مورد ماموریت فیس‌بوک، انگیزه‌هایم برای حرکت رو به جلو در دوران چالش و ماموریت‌هایم برای کاربران این شبکه اجتماعی را به هر زبانی بیان می‌کنم.

زاکربرگ اولین‌بار در سال ۲۰۱۰ یادگیری زبان چینی را به عنوان یکی از چالش‌های سالیانه خود آغاز کرد.

وی در سال ۲۰۰۹ هر روز کراوات زدن و در سال ۲۰۱۱ تغذیه از گوشت حیواناتی که فقط خودش آنها را ذبح کرده باشد را به عنوان چالش‌هایش انتخاب کرده بود.

زاکربرگ اعلام کرده که قصد دارد در چین روحیه ورزشکارانه خود را هم به رخ بکشد و به همراه اعضای گروهش یک مسافت ۸.۶ مایلی که بخشی از جاده ابریشم را تشکیل می‌دهد بدود.

کارشناسان معتقدند مدیر عامل فیس‌بوک اهدافی فراتر از فعالیت‌های صرف فناورانه را در چین برای خود در نظر گرفته و قصد دارد علاوه بر کسب درآمد کلان از این کشور تاثیرگذاری فرهنگی و سیاسی مدنظر خود را هم در شرق آسیا بر جای بگذارد.
کد مطلب: 38936
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام