۰
plusresetminus
يکشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۹
دیگر نگران زمین خوردن گوشی نباشید

بادیگارد نامرئی اپل یا کیسه هوای هوندا

ایتنا- اپل برای حفاظت صفحه نمایش آیفون‌های جدیدش رویای کیسه هوا را در سر دارد!
بادیگارد نامرئی اپل یا کیسه هوای هوندا


زمین خوردن آیفون گرانقیمت و دوست داشتنی می‌تواند یک لحظه غم‌انگیز باشد که ممکن است به خرد شدن نمایشگر گوشی و ناراحتی پس از آن منجر شود.


به گزارش ایتنا از ایسنا، این روزها در بازار محافظ‌های متنوع و رنگارنگی برای جلوگیری از آسیب رسیدن به گوشی‌های هوشمند گرانقیمت اما آسیب‌پذیر وجود دارد اما برخی کاربران وجود یک پلاستیک اضافی را روی گوشی خود نمی‌پسندند و معتقدند گوشی را از رخ می‌اندازد.

شرکت اپل که همیشه به ارائه طرح‌های هوشمندانه معروف است این‌بار نیز با درک هوشمندانه نیاز کاربران طرح محافظ جمع شونده‌ای را به ثبت رسانده که به طور خودکار هر زمان که احساس کند گوشی در حال سقوط است، فعال می‌شود.

این سیستم، اختراع دیگری از سوی اپل بوده و شامل مکانیزم محافظی است که هنگام سقوط گوشی روی نمایشگر باز می‌شود تا هرگونه ضربه احتمالی را به خود جذب کند.

کارایی این اختراع تحت عنوان" حفاظ اکتیو نمایشگر دستگاه‌های الکترونیکی" دارای چند بامپر یا صفحه تعبیه شده در چهار گوشه نمایشگر است که از پلاستیک انعطاف‌پذیر، پلیمر یا فلزات باریک ساخته می‌شود و هر زمان که شتاب‌سنج، ژیروسکوپ یا حسگر ارتفاع تشخیص دهد گوشی به طور ناگهانی از دست کاربر خارج شده باز شده و روی نمایشگر را می‌گیرد.

به رغم اینکه آیفون شش اس و شش اس پلاس از شیشه نمایشگر یاقوت کبود ارتقا یافته و همچنین قاب آلومینیومی تقویت شده سری ۷۰۰۰ بهره می‌برند، نمایشگر، ضعیف‌ترین بخش گوشی بوده و برابر ضربه شدید آسیب‌پذیر است.

اما کاربران نباید به دلیل این ثبت اختراع از بابت افتادن آیفون به زمین خیالشان راحت شود چراکه این امکان فقط در حد طرح است و هیچ تضمینی وجود ندارد که به مرحله تولید برسد.

تقاضا برای محافظت از نمایشگر گوشی‌ها پس از ورود گوشی‌های لمسی به بازار بالا گرفته است.

اگرچه راهکار اپل برای حل این مشکل ممکن است محقق نشود ولی مطمئنا از طرح شرکت هوندا مبنی بر تعبیه چند کیسه هوا در داخل گوشی که به محض افتادن دستگاه باز می‌شوند، ملموس‌تر به نظر می‌رسد.
کد مطلب: 38884
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام