کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هشدار کارشناسان در مورد نصب سریع وصله‌های تازه مایکروسافت

خبرگزاری فارس , 29 مهر 1394 ساعت 12:55

ایتنا- کارشناسان خواستار بارگذاری و نصب سریع بولتن‌های امنیتی عرضه شده توسط مایکروسافت شدند.




مایکروسافت مطابق روال همیشگی خود وصله‌های امنیتی تازه را در ماه جاری میلادی عرضه کرده است. از مجموع شش بولتن امنیتی عرضه شده تنها سه مورد حاوی وصله‌های بسیار مهم هستند.


به گزارش ایتنا از فارس، از مجموع این وصله‌ها برخی مربوط به آسیب‌پذیری‌هایی هستند که از نظر متخصصان امنیتی باید هر چه سریع‌تر برطرف شوند. لذا این کارشناسان خواستار بارگذاری و نصب سریع محتوای این بولتن‌ها شده‌اند.

این شش بولتن برای برطرف کردن مجموعا 19 آسیب‌پذیری برطرف شده‌اند. نیمی از این بولتن‌ها یعنی بولتن‌های MS15-106، MS15-108، MS15-109 درجه‌بندی بسیار مهم و بقیه درجه‌بندی مهم دریافت کرده‌اند.

مایکروسافت خود هشدار داده که عدم نصب این وصله‌ها به هکرها امکان می‌دهد از راه دور کدهای مخرب خود را بر روی رایانه‌های کاربران اجرا کنند و به آنها آسیب وارد کنند.

از جمله برنامه‌های مایکروسافت که به همین علت در معرض خطر هستند می‌توان به مرورگر Edge، موتورهای VBScript و Jscript، Windows Shell، Officeبرنامه‌ها و خدمات آفیس و همین‌طور نرم‌افزار مایکروسافت سرور اشاره کرد. به بیان دیگر تقریبا همه محصولات مهم مایکروسافت در معرض خطر هستند.

در این میان یک خطر جدی برای کاربران باز کردن فایل‌های آلوده آفیس است که می‌تواند موجب سرقت اطلاعات حساس کاربران شود. لذا به کاربران توصیه شده از باز کردن فایل‌‌های ناشناس و مشکوک جدا خودداری کنند.


کد مطلب: 38845

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/38845/هشدار-کارشناسان-مورد-نصب-سریع-وصله-های-تازه-مایکروسافت

ايتنا
  https://www.itna.ir