کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آیا می‌توان تلگرام را فیلتر کرد؟

آماده شدن کاربرانی ایرانی برای مهاجرت سوم مجازی!

سايت خبری خبر آنلاین , 29 مهر 1394 ساعت 12:22

ایتنا- به دلیل اختلال‌های مکرر تلگرام در ایران برخی از کاربران تصمیم گرفتند باز به سوی واتس‌آپ برگردند.




اختلالات ناشی از کندی اینترنت در اقصی نقاط کشور، به‌روزرسانی تلگرام و سخنان منتسب به مؤسس تلگرام مبنی بر درخواست دولت ایران برای مانیتور کردن کاربران؛ مردم را به‌سوی جانشین جدید تلگرام سوق داده است.


به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، وزارت ارتباطات در واکنش به اخبار منتشرشده درباره فیلتر تلگرام اعلام کرد اقدامی جهت فیلتر شدن تلگرام از سوی این وزارتخانه صورت نگرفته است.

این در حالی است که کاربران در ۲۴ ساعت گذشته (بیشتر) و در هفته اخیر (برخی کاربران) با اختلال هنگام اتصال به تلگرام و یا ارسال فایل مواجه بوده‌اند.

جالب اینجاست که خبر درخواست ایران از تلگرام برای مانیتور کردن کاربران در سایت رسمی تلگرام دیده نمی‌شود و خبرها نقل قول از پاول دوروف مؤسس تلگرام است که تنها برخی سایت‌ها دست به انتشار آن زده‌اند.{لینک}

به‌هرحال کاربران ایرانی که اخیراً با ایجاد کانال‌های مختلف، دست به توسعه فعالیت‌های خود زده‌اند با دیدن اختلال به فکر آلترناتیو جدید افتاده‌اند تا در اسرع وقت بتوانند مهاجرت سوم مجازی خود را آغاز کنند و اپلیکیشن جدید یا حتی قبلا استفاده شده‌ای (مانند واتس‌آپ که بیش از ۹۰۰ میلیون کاربر در جهان دارد) را برای ارتباطات خود انتخاب کنند.

اینکه آیا می‌شود تلگرام را در نسخه‌های مختلف موبایل و دسکتاپ و روی پورت‌های عادی مانند ۸۰ و ۸۰۸۰ فیلتر کرد نیز بحثی است فنی که شاید هنوز به توانایی آن دست نیافته‌اند و مردم فعلاً به طرق مختلف می‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.


کد مطلب: 38843

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/38843/آیا-می-توان-تلگرام-فیلتر

ايتنا
  https://www.itna.ir