۲
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۲

آیا می‌توان تلگرام را فیلتر کرد؟

آماده شدن کاربرانی ایرانی برای مهاجرت سوم مجازی!
ایتنا- به دلیل اختلال‌های مکرر تلگرام در ایران برخی از کاربران تصمیم گرفتند باز به سوی واتس‌آپ برگردند.
آیا می‌توان تلگرام را فیلتر کرد؟


اختلالات ناشی از کندی اینترنت در اقصی نقاط کشور، به‌روزرسانی تلگرام و سخنان منتسب به مؤسس تلگرام مبنی بر درخواست دولت ایران برای مانیتور کردن کاربران؛ مردم را به‌سوی جانشین جدید تلگرام سوق داده است.


به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، وزارت ارتباطات در واکنش به اخبار منتشرشده درباره فیلتر تلگرام اعلام کرد اقدامی جهت فیلتر شدن تلگرام از سوی این وزارتخانه صورت نگرفته است.

این در حالی است که کاربران در ۲۴ ساعت گذشته (بیشتر) و در هفته اخیر (برخی کاربران) با اختلال هنگام اتصال به تلگرام و یا ارسال فایل مواجه بوده‌اند.

جالب اینجاست که خبر درخواست ایران از تلگرام برای مانیتور کردن کاربران در سایت رسمی تلگرام دیده نمی‌شود و خبرها نقل قول از پاول دوروف مؤسس تلگرام است که تنها برخی سایت‌ها دست به انتشار آن زده‌اند.{لینک}

به‌هرحال کاربران ایرانی که اخیراً با ایجاد کانال‌های مختلف، دست به توسعه فعالیت‌های خود زده‌اند با دیدن اختلال به فکر آلترناتیو جدید افتاده‌اند تا در اسرع وقت بتوانند مهاجرت سوم مجازی خود را آغاز کنند و اپلیکیشن جدید یا حتی قبلا استفاده شده‌ای (مانند واتس‌آپ که بیش از ۹۰۰ میلیون کاربر در جهان دارد) را برای ارتباطات خود انتخاب کنند.

اینکه آیا می‌شود تلگرام را در نسخه‌های مختلف موبایل و دسکتاپ و روی پورت‌های عادی مانند ۸۰ و ۸۰۸۰ فیلتر کرد نیز بحثی است فنی که شاید هنوز به توانایی آن دست نیافته‌اند و مردم فعلاً به طرق مختلف می‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.
کد مطلب: 38843
نام شما
آدرس ايميل شما


a
feedback
Iran, Islamic Republic of
آیا می‌توان تلگرام را فیلتر کرد؟
عجب! مثل اینکه تا به حال فیلتر ندیده اید!
reza
feedback
Romania
در این مطلب آورده اید:
" جالب اینجاست که خبر درخواست ایران از تلگرام برای مانیتور کردن کاربران در سایت رسمی تلگرام دیده نمی‌شود و خبرها نقل قول از پاول دوروف مؤسس تلگرام است که تنها برخی سایت‌ها دست به انتشار آن زده‌اند.{لینک} "

آیا وقتی در توییتر , مدیران اصلی تلگرام درخواست مبنی بر مانیتورینگ کاربران ایرانی از سوی دولت (فارق از صحت داشتن یا کذب بودن درخواست) , در چند توئیت عنوان کرده اند ؛ مگر یک اظهار نظر رسمی نیست؟
شاید هم نویسنده محترم این خبر خود را به اغفال زده است !!!
پرسش اینجاست اگر اختلالات ایجاد شده به نوعی عمدی (البته نه همه) نیست پس چرا با نرم افزارهای عبور از فیلترینگ تلگرام در همان ساعاتی که از سوی مسئولین داخلی ادعا می شد کندی یا اختلال به علت قطعی مسیر های ارتباطی ترکیه و باب المندب است به درستی کار می کرد؟
متاسفانه بنظرم مرسد که شرکت ها و سازمانهای داخل کشور چون هماهنگ (از هر سو) با نظام بین المللی نیستند لذا هر سرویس و برنامه و ... را که احساس کنند از نظر مالی برایشان ضرر مالی ایجاد می کند , به بهانه های گوناگون از جمله توهین به مقدسات , جاسوسی شهروندان , به خطر افتادن امنیت ملی و ... مانع می شوند.
در واقع هر چیزی را که مال خودشان نباد هووی خود می دانند و لا غیر.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام