۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۷

نخستین شهر جهان مجهز به اینترنت ۱۰ گیگابیتی

ایتنا - این نخستین شهر در جهان است که ساکنان آن می‌توانند به شبکه اینترنت با چنین سرعتی دسترسی داشته باشند.
نخستین شهر جهان مجهز به اینترنت ۱۰ گیگابیتی


اگر چه گوگل هنوز نتوانسته است به قول خود عمل کند تا اینترنت یک گیگابیتی را به دست کاربران آمریکایی برساند، ولی برخی از شرکت‌های ارتباطی دسترسی ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه را برای کاربران خود فراهم می‌کند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، اگرچه دسترسی به سرعت حدود ۱۰۰ مگابیت در ثانیه برای کاربران آمریکایی به امری معمول تبدیل شده است، ولی شرکت Electric Power Board در شهر چاتانوگا در ایالت تنِسی توانست رکورد پرسرعت‌ترین اینترنت کاربری جهان را بشکند.

این شرکت که با نام اختصاری EPB شناخته می‌شود برای ساکنان شهر چاتانوگا امکان اتصال به اینترنت با سرعت ۱۰ گیگابیت در ثانیه را فراهم کرده است.

این نخستین شهر در جهان است که ساکنان آن می‌توانند به شبکه اینترنت با چنین سرعتی دسترسی داشته باشند. شرکت EPB نخستین بار در سال ۲۰۱۲ میلادی اینترنت گیگابیتی را ارائه کرد و در آن زمان هم موفق به ثبت رکورد جدید شد.

 

شرکت گوگل هم‌اکنون امکان دسترسی به اینترنت با سرعت گیگابیت را برای برخی شهروندان آمریکایی فراهم کرده است. ولی این سرویس هنوز به صورت عمومی عرضه نشده است.

هم‌اکنون بیش از ۱۵۰ شرکت آمریکایی سرمایه‌گذاری‌های گسترده خود را آغاز کرده‌اند تا به سرعت چند گیگابیتی اینترنت دسترسی پیدا کنند. ولی EPB نخستین مرکزی است که چنین سرویس را در اختیار مشترکان خود می‌گذارد.
 
کد مطلب: 38826
نام شما
آدرس ايميل شما


a
feedback
Iran, Islamic Republic of
و ما کجای این مسیر و حرکت سریع ایستاده ایم؟ و در آینده ای نه چندان دور این سرعت ها تاثیر خود را در بیشتر ابعاد زندگی نمایانگر خواهد کرد ، و در آن زمان ما با چه سرعتی باید حرکت کنیم که به اینان برسیم؟ زمان خواهد گذشت و آینده هم اگر ما نبینیم ، نسل های بعد خواهند دید ، آیا راهی بجز برنامه ریزی دقیق و علمی و عملی برای آینده داریم؟ یا باید بی تفاوت به آینده امروز را بگذرانیم.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام