۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۳

توئیتر وارد عصر جدید می‌شود

ایتنا- هدف بزرگ توئیتر وصل کردن ابزارهای شخصی، خانگی، کاری و انواع نرم‌افزارها به این سرویس می‌باشد.
توئیتر وارد عصر جدید می‌شود


بعد از گذشت حدود یک دهه از حضور پر رنگ شبکه‌های اجتماعی، این روزها به نظر می‌رسد این شبکه‌ها در حال ورود به عصر جدیدی هستند.


بعد از پشت سر گذاشتن چالش‌ها و ساختن دنیایی نو در زندگی امروز، حالا شبکه‌های اجتماعی با به دست آوردن تجربیات ارزشمند، همراه با ایده‌های نو به سمت افق تازه‌ای در حرکت هستند.

پروژه‌ها و اهدافی که شبکه‌های اجتماعی تعریف کردند و در دست اجرا دارند نشان‌دهنده تغییر اولویت‌های آنان است.

بزرگ‌ترین پروژه‌ها را در این میان فیس‌بوک دارد که قرار است اینترنت را به همه مردم جهان برساند.

توئیتر نیز طی سال‌های گذشته یک خط سیر مشخص را طی کرد اما در سال ۲۰۱۵ تغییرات این شبکه اجتماعی نشان می‌دهد که سیاست‌هایش در حال تغییر است.

بازگشت جک دورسی این بار در نقش مدیرعامل رسمی توئیتر همراه شد با رونمایی از سرویس جدید توئیتر به نام Moments که بنا به گفته مدیران این شبکه اجتماعی بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رونمایی توئیتر طی ۹ سال گذشته بوده است.

این قدم بزرگ تقریبا همزمان شده با بزرگ شدن سهم شاهزاده عرب از توئیتر و زمزمه فراهم کردن امکان توئیت کردن بیش از ۱۴۰ کاراکتر.

به نظر می‌رسد توئیتر که به دلیل اصرارش بر رعایت قوانین و آدابش از جمله ۱۴۰ کاراکتری بودنش، روزی زبانزد بود حالا در حال شکستن قوانین خودش است.

هفته گذشته کوین ویل، معاون ارشد بخش محصولات توئیتر خبر داد به زودی برای کاربران امکان ارسال توئیت بیش از ۱۴۰ کاراکتر را فراهم می‌کند.

گفته می‌شود این امکان در قالب یک سرویس جدید از سوی توئیتر ارائه خواهد شد. هر چند توئیتر این تغییر را فرصتی برای به چالش کشیدن خدمات خود می‌داند اما بسیاری از کاربران فعال این شبکه اجتماعی معتقدند از بین رفتن محدودیت ۱۴۰ کاراکتری توئیت در توئیتر موجب ایجاد تغییر اساسی فضای این شبکه خواهد بود.
توئیتر به چه تبدیل می‌شود اگر...؟

منتقدان بر این نظرند که حذف محدودیت ۱۴۰ کاراکتری توئیت از توئیتر چیزی شبیه به فیس‌بوک خواهد ساخت و اصل رسالت این شبکه اجتماعی که اطلاع‌رسانی سریع با جملات کوتاه است را زیر سوال خواهد برد.

بعد از کاهش درآمد شبکه اجتماعی پر طرفدار توئیتر، تغییرات زیادی در ساختار مدیریتی و سیاست‌های این شبکه اجتماعی به وجود آمد که از جمله آن می‌توان به تغییر مدیرعامل و مدیران بخش‌های مختلف آن اشاره کرد. مدیرعامل رسمی توئیتر هفته پیش معرفی شد؛ جک دورسی.

به نظر می‌رسد با تغییرات جدید، هدف اول توئیتر طی حداقل یک سال آینده افزایش درآمد است و در این راه از تغییر اساس و بنیان و فلسفه راه‌اندازی این شبکه اجتماعی نیز ابایی ندارند.

شکی نیست که توسعه یکی از اهداف هر خدمت‌رسان و فروشنده محصولی است اما آیا حذف محدودیت ۱۴۰ کاراکتری توئیت در توئیتر به ماهیت و فلسفه وجود توییتر لطمه نمی‌زند؟

در عوض توئیتر برای افزایش گزینه ویرایش به توئیت‌ها بسیار محتاطانه عمل می‌کند.
کوین می‌گوید این پیچیده‌ترین کار است که به کاربران‌مان اجازه ویرایش توئیت‌ها را بدهیم چون هر ویرایشی ممکن است معنا و مفهوم اولیه توئیت را تغییر داده و این برای یک رسانه عواقبی در پی خواهد داشت.

مهم‌ترین رونمایی تاریخ توئیتر؛ Moments
یک روز بعد از اینکه مدیرعامل رسمی توئیتر معرفی شد، توئیتر سرویس جدیدش را نیز به کاربران ارائه داد.

سرویسی که مدیرانش ادعا می‌کنند مهم‌ترین سرویس توئیتر طی ۹ سال گذشته است. این سرویس که پیش از این Lightning نام داشت و سر و صدای زیادی به پا کرده بود حالا با نام Moments در دسترس کاربران قرار گرفته است.

این سرویس به کاربران کمک می‌کند درباره وقایع و رویدادهای اطرافشان و جهان سریع‌تر آگاه شوند.

همچنین اگر به دنبال کسب اطلاعات در مورد موضوع خاصی هستند می‌توانند از این سرویس کمک بگیرند.

اگر در حال حاضر از استفاده کنندگان اپ توئیتر باشید حتما متوجه شده‌اید که چندی است هشدارهای جدیدی از توئیتر موبایل‌تان دریافت می‌کنید که نام highlights را دارند و پربازدیدکننده‌ترین و محبوب‌ترین توئیت تایم‌لاین‌تان را طی یک بازه زمانی کوتاه به شما نشان می‌دهد.

سرویس Moments را شاید بتوان highlights تکامل یافته دانست. شما با انتخاب تب Moments در آپدیت جدید توئیتر می‌توانید به سادگی و در کوتاه‌ترین زمان در جریان داغ‌ترین اخبار و وقایع روز قرار بگیرید.

عربی که سهامدار دوم توئیتر شد

خبر جالبی که همزمان با رونمایی از سرویس Moments و انتخاب مدیرعامل رسمی توئیتر منتشر شده است، افزایش سهام شاهزاده عربستانی است که وی را به عنوان مرد دوم توئیتر در بخش سهام‌ها مطرح می‌کند.

اما این خبر وقتی جالب‌تر می‌شود که فاجعه منا و ارسال بیش از ۳۰ هزار توئیت درباره این اتفاق را به یاد بیاوریم.

حدود پانزده روز از این اتفاق می‌گذرد و طی این مدت توئیتر میزبان کمپین‌ها و هشتگ‌های مختلف در قالب بیش از ۳۰ هزار توئیت بوده.

کمپینی که کاربران عرب زبان درباره ایران و نقش ایرانی‌ها در به وجود آمدن این فاجعه به راه افتاد چند روزی نقل رسانه‌های دیداری و شنیداری بود.

حالا چند روز بعد از این توفان توئیتری، شاهزاده عربستانی که البته پیش از این نیز سهامدار بود، سهام خود را مرحله‌ای رسانده که بعد از سهامدار اول توئیتر، یعنی اوان ویلیامز بایستد.

خبر کامل این است که شرکت «المملکه القابضه» که مالکش شاهزاده عربستانی است اعلام کرده این شرکت با افزایش سهام خود در توییتر میزان مالکیت کلی خود از توئیتر را به بیش از ۳۴ میلیون سهم، معادل ۳,۷۵۰ میلیارد ریال عربستان رسانده است.

این شرکت یکی از بزرگ‌ترین و فعال‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری در عربستان و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به شمار می رود و در ۱۳ موقعیت سرمایه‌گذاری در سراسر جهان، دارای سهام هنگفت است.

در حال حاضر اول اوان ویلیامز با ۶.۹ درصد سهام اول، سپس این شاهزاده عربستانی (الولید) با ۵.۲ درصد و بعد از آن جک دورسی با ۳.۲ درصد سهامدار توئیتر هستند.

اکانت شاهزاده الولید بن‌طلال در توئیتر @ Alwaleed_Talal بیش از ۳.۸۲ میلیون دنبال کننده دارد. الولید معتقد است حدود ۴۰ درصد از کاربران فعال توئیتر در منطقه خاورمیانه هستند.

تبلیغ ویدئویی در توئیتر

اما سرویس جدید دیگری به نام Twitter Amplify از سوی توئیتر راه‌اندازی شده که نسخه آزمایشی آن از دیروز در دسترس است.

این سرویس به ناشران دیجیتال این امکان را می‌دهد که به صاحبان کسب و کار کمک کنند ویدئوی تبلیغاتی خود را به سادگی در کانال آنها در آدرس video.twitter.com آپلود کنند. آنها می‌توانند ویدئوهای خود را دسته‌بندی کند تا مخاطبان خود را به راحتی پیدا کنند.

در حال حاضر بیش از ۲۰۰ کانال تلویزیونی در توییتر فعال هستند که می‌توانند از این سرویس جدید بهره ببرند. این خدمت جدید توئیتر نوعی سرویس عرضه و تقاضا محسوب می‌شود.

وقتی توئیتر سعی می‌کند بزرگ فکر کند

در کنار این تغییرات و تصمیمات و پروژه‌های کوچک و بزرگ، توئیتر یک هدف بزرگ دیگر دارد که شاید در دراز مدت به آن برسد.

همان قدر که فیس‌بوک به جهانی کردن اینترنت رایگان و آزاد فکر می‌کند به نظر می‌رسد توئیتر به واقعیت مجازی می‌اندیشد؛ به وصل کردن ابزارهای شخصی، خانگی، کاری و انواع نرم‌افزارها به توئیتر.

از جمله تلاش‌های توئیتر می‌توان به توئیت‌های یک گربه خانگی اشاره کرد که با هر حرکتش یک توئیت به توئیتر ارسال می‌شد.
کد مطلب: 38804
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام