۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۶

پشتیبانی نسل جدید آدرس‌های اینترنت برای تجهیزات ارتباطی الزامی شد

ایتنا- گمرک کشور تنها آن دسته از تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را ترخیص می‌کند که از سازمان تنظیم مقررات تائیدیه دریافت کرده‌اند.
پشتیبانی نسل جدید آدرس‌های اینترنت برای تجهیزات ارتباطی الزامی شد


سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از الزام تولیدکنندگان و واردکنندگان تجهیزات ارتباطی به آمادگی برای استفاده از نسل جدید آدرس‌های عددی اینترنت (IPV6 ) خبر داد.


به گزارش ایتنا از مهر، صادق عباسی شاهکوه معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه رگولاتوری در این‌باره اعلام کرد: تولیدکنندگان داخلی و واردکنندگان تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری حوزه ارتباطی، فناوری اطلاعات و رادیوئی موظف هستند تمامی تجهیزات تولیدی یا وارداتی خود را با قابلیت پشتیبانی همزمان از پروتکل اینترنت نسخه 4 (IPV4) و پروتکل اینترنت نسخه 6 (IPV6) ارائه کنند.

وی با بیان اینکه منابع عددی اینترنتی نسخه 4 در حال اتمام است و فقط با استفاده از این نسخه، توسعه فناوری اطلاعات در کشور مقدور نخواهد بود، گفت: در حال حاضر بیشتر کشورهای جهان با شتاب به سمت استفاده از پروتکل اینترنت نسخه 6 که دارای مجموعه آدرس‌های بیشتر، امنیت بیشتر، کیفیت بالاتر، تحرک‌پذیری بیشتر، پیکربندی خودکار و آسان‌تر است، حرکت می‌کنند.

معاون رگولاتوری افزود: با توجه به این موضوع و همچنین مصوبه شورای عالی فناوری اطلاعات، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی صرفا به تجهیزاتی گواهی تائید نمونه اعطا می‌کند که قابلیت پشتیبانی همزمان از IPV4 و IPV6 را داشته باشند.

عباسی تصریح کرد: گمرک جمهوری اسلامی نیز صرفا آن دسته از تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را ترخیص می‌کند که در زمینه قابلیت پشتیبانی همزمان از IPV4 و IPV6 از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی تائیدیه دریافت کرده باشند.
کد مطلب: 38794
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام