کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استفاده از پهپادها مقررات‌گذاری می‌شود

5 آبان 1394 ساعت 11:13

ایتنا - به نظر می‌رسد دوره استفاده آزادانه از فناوری پرنده‌های بی‌سرنشین به پایان رسیده است.




پهپادها از این پس قبل از استفاده باید ثبت شوند. بنابراین به نظر می‌رسد دوره استفاده آزادانه از فناوری پرنده‌های بی‌سرنشین به پایان رسیده است.


به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از ان.بی.سی نیوز، بزودی مقررات استفاده از پهپادها از سوی دولت آمریکا ابلاغ می‌گردد که مطابق آن، همه خریداران این ابزارها باید قبل از هر نوع کاربردی، آن را در وزارت ترابری به ثبت برسانند.

دولت آمریکا از مشکلات پیش آمده یا احتمالی مابین پهپادهای ناشناس با هواپیماها در برخی فرودگاه‌های بزرگ داخلی اظهار نگرانی کرده است. انتظار می‌رود که این مقررات بسرعت اعلام شود.

در ماه ژوییه، برخورد خطرناکی بین یک پهپاد با یک هواپیمای مسافری با بیش از یکصد و پنجاه سرنشین و در حین فرود آن رخ داد. در این اتفاق که در فرودگاه بین‌المللی جان.اف.کندی نیویورک روی داد، پرنده بدون سرنشین به مرز حداقل فاصله استاندارد دو هواپیما نزدیک شده بود.

در همین ماه، پرنده‌های بدون سرنشین خصوصی بدلیل ایجاد مشکل بر سر راه هواپیماهای آتش‌نشانی در کالیفرنیا مقصر شناخته شدند.


مطابق این طرح، دولت با همکاری صنعت هواپیماهای بدون سرنشین، ساختاری برای ثبت پهپادها تهیه خواهد کرد و بدین ترتیب، مقررات‌گذاری تا کریسمس آغاز خواهد شد.

هفته گذشته، اداره هوانوردی فدرال آمریکا حدود دو میلیون دلار بر علیه یک شرکت سازنده پهپاد در شیکاگو ادعای غرامت کرد که از سال 2012 ده‌ها پرواز توسط پهپاد را بر فراز شیکاگو و نیویورک ترتیب داده است.


کد مطلب: 38787

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/38787/استفاده-پهپادها-مقررات-گذاری-می-شود

ايتنا
  https://www.itna.ir