کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نظارت بر تخلفات اینترنت موبایلی هوشمند شد

26 مهر 1394 ساعت 10:31

ایتنا- اپراتورها موظف هستند با اتمام مهلت استفاده از بسته‌های اینترنتی کاربران را برای تمدید مجدد بسته فعلی مطلع کنند.




معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خبر از تهیه سامانه‌ای برخط برای نظارت بر کار اپراتورهای اینترنت و موبایل داد و گفت: اگر خطایی را از طرف اپراتورها مشاهده کنیم، آن اپراتور را جریمه و میزان خسارت کاربر را نیز پرداخت می‌کنیم.


غلامرضا داداش زاده در ارتباط با افزایش فشاری که علیه اپراتورها در ارائه بسته‌های اینترنتی وجود دارد، اظهار کرد: همانطور که مسلم است اپراتورها به عنوان شرکت‌های بزرگ با اشتباهی کوچک اعتبار خود را از بین نخواهند برد اما اگر کاربری مدعی تخلف است، می‌تواند شکایت خود را اعلام کند.

وی همچنین درباره نحوه شکایت کاربران از اپراتورها و ارائه دهندگان خدمات اینترنتی گفت: اگر مواردی به عنوان شکایت از اپراتورهای ارتباطی و مخابراتی وجود داشته باشد در جهت تسهیل و تسریع در احقاق حقوق کاربران و نیز جلوگیری از سردرگمی‌آنها به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

او با بیان اینکه اگر کاربری مدعی باشد اپراتور بدون اطلاع‌رسانی، بسته اینترنتی را تمدید کرده است، گفت: سامانه‌ای بر خط برای نظارت بر اپراتورها در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تهیه و تنظیم شده است که با ورود اطلاعات اولیه کاربر می‌توان از نحوه ارتباط آن شخص با اپراتور میزبان آگاه شد.

وی در ارتباط با اینکه اگر ادعای کاربر درباره عملکرد اپراتور درست باشد، نیز گفت: اگر با نظارت دقیق بر ارتباط کاربر و اپراتور خطایی را از طرف اپراتوری مشاهده کردیم آن اپراتور جریمه و میزان خسارت کاربر نیز به او پرداخت می‌شود.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پایان با بیان اینکه این سامانه به صورت کاملا هوشمند عمل می‌کند، خاطر نشان کرد: این سامانه فقط برای رسیدگی به کاربران تلفن همراه نیست بلکه افرادی که از اینترنت ثابت استفاده می‌کنند نیز می‌توانند از این سامانه هوشمند استفاده کنند و عملکرد اپراتور میزبان را در نحوه خدمات‌رسانی مشاهده کنند.

منبع : روزنامه فناوران اطلاعات


کد مطلب: 38767

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/38767/نظارت-تخلفات-اینترنت-موبایلی-هوشمند

ايتنا
  https://www.itna.ir