۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۵

OK Google در مرورگر کروم بازنشسته شد

ایتنا - کاربران رایانه‌های شخصی تمایل چندانی به OK Google ندارند و در مقابل، کاربران موبایلی همچنان این قابلیت را مورد استفاده قرار می‌دهند.
OK Google در مرورگر کروم بازنشسته شد


شرکت گوگل این هفته نسخه جدید مرورگر اینترنتی خود را با نام Chrome 46 عرضه کرد و توضیح داد که جست‌وجوی اینترنتی در آن آسان شده است و کاربران می‌توانند با دستورات ساده مدیریت آن را در دست گیرند.


به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از فوربز، البته در نسخه ویژه این مرورگر اینترنتی جدید مخصوص رایانه‌های رومیزی با سیست‌های عامل ویندوز، مک و لینوکس فرمان صوتی OK Google کنار گذاشته است.

کاربران همچنان می‌توانند از فرمان صوتی OK Google برای فعال کردن قابلیت جست‌وجوگر در سیستم عامل اندروید و رایانه‌های Chromebook استفاده کنند. ولی باید توجه داشت که این سرویس دیگر در رایانه‌های معمول کاربرد ندارد.

گوگل می‌گوید که این اقدام مزایای فراوان دارد و باعث می‌شود کاربران برای در اختیار گرفتن قابلیت‌های جست‌وجوگر آنلاین گمراه نشوند. بررسی‌های این شرکت نشان داده است طی چند سال اخیر تعداد اندکی از کاربران جهانی قابلیت OK Google را در اختیار گرفتند و این سرویس محبوبیت چندانی نداشته است.

 

در حال حاضر انواع دستیارهای صوتی از جمله Cortana مایکروسافت، Siri اپل و Google Now در اختیار کاربران قرار می‌گیرند و به همین خاطر سرویس OK Google کارایی خود را از دست داده است.

شرکت گوگل بر این باور است که کاربران رایانه‌های شخصی تمایل چندانی به OK Google ندارند و در مقابل، کاربران موبایلی همچنان این قابلیت را مورد استفاده قرار می‌دهند.
 
کد مطلب: 38758
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام