کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آی.بی.ام در برابر دستورات دولت چین تسلیم شد

خبرگزاری فارس , 25 مهر 1394 ساعت 11:59

ایتنا- پس از افشاگری اسنودن و آلودگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ساخت آمریکا دولت چین محدودیت شدیدی را برای تداوم فعالیت شرکت‌های آمریکایی به وجود آورد.




شرکت آمریکایی آی.بی.ام می‌گوید روز جمعه به برخی کشورها و از جمله چین امکان داده تا به کدهای منبع برخی محصولاتش دسترسی پیدا کنند.


به گزارش ایتنا از فارس، آی.بی.ام می‌گوید این دسترسی در حد مشاهده بوده و با کنترل شدیدی انجام می‌شود و هدف از این کار شناسایی آسیب‌پذیری‌های امنیتی احتمالی است.

پس از افشاگری‌های ادوارد اسنودن در مورد جاسوسی‌های سایبری و مخابراتی آژانس امنیت ملی آمریکا از کاربران اینترنت در سراسر جهان و آلودگی بسیاری از نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای ساخت این کشور، دولت چین محدودیت شدیدی را برای تداوم فعالیت شرکت‌های آمریکایی به وجود آورده و فعالیت‌های آنها را به دقت رصد می‌کند.

آی.بی.ام می‌گوید دستورالعمل خاصی را برای بررسی این کدها وضع کرده که افراد مسئول چینی هم باید بر اساس آن رفتار کنند. این شرکت تصریح کرده که اجازه انتشار و کپی‌برداری از این کدها را نخواهد داد.

قرار است برخی مقامات وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین به این کدهای منبع دسترسی یابند، اما جزئیات بیشتری در این زمینه افشا نشده است.

هنوز مشخص نیست این دسترسی شامل کدامیک از محصولات آی.بی.ام خواهد بود. ای.بی.ام اولین شرکت آمریکایی است که برای تداوم دسترسی به بازار پردرآمد کشور چین حاضر به همکاری در این سطح با مقامات چینی شده است.


کد مطلب: 38735

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/38735/آی-بی-ام-برابر-دستورات-دولت-چین-تسلیم

ايتنا
  https://www.itna.ir