۰
plusresetminus
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۰

۴.۲ میلیارد نفر از مردم جهان آفلاین هستند

ایتنا - 70 درصد مشترکان خطوط ثابت و همراه تلفن در جهان در دو منطقه آسیا-پسیفیک و آمریکا متمرکز شده‌اند.
۴.۲ میلیارد نفر از مردم جهان آفلاین هستند


برای بخش اعظم ساکنان کره خاکی استفاده از خدمات گوگل و فیس‌بوک کار معمول و روزمره‌ای نیست. چون بیشتر مردم جهان هنوز به اینترنت دسترسی ندارند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از سی‌اِن‌اِن، کمیسیون پهنای باند سازمان ملل متحد در آخرین گزارش خود توضیح داد هم‌اکنون ۴.۲ میلیارد نفر معادل ۵۷ درصد مردم جهان آفلاین هستند.

پیش‌بینی شده است که میزان رشد دسترسی مردم جهان به اینترنت از ۸.۶ درصد در سال ۲۰۱۴ میلادی به ۸.۱ درصد در سال ۲۰۱۵ میلادی کاهش یابد.

بررسی‌ها نشان داد ۷۰ درصد مشترکان خطوط ثابت و همراه تلفن در جهان در دو منطقه آسیا-پاسیفیک و آمریکا متمرکز شده‌اند.

 

اگرچه این گزارش پیش‌بینی کرد که بیش از ۶۰ درصد مرد جهان در سال ۲۰۲۱ میلادی به اینترنت دسترسی خواهند داشت، ولی شکاف میان ملت‌های فقیر و غنی بسیاری بیشتر از این آمار و ارقام به چشم می‌خورد و همین مسئله باعث شده است در بسیاری از شهرهای آفریقایی ۱۰۰ درصد مردم به اینترنت دسترسی نداشته باشند.

کشورهای در حال توسعه نتوانسته‌اند فرآیند دسترسی به اینترنت را مشابه کشورهای توسعه یافته جلو ببرند. آفریقا، هند و جنوب شرقی آسیا از جمله مناطقی هستند که ساکنان آنها کمترین دسترسی به اینترنت را دارند. همچنین پس از گذشت ده‌ها سال، هنوز بسیاری از زبان‌های دنیا در اینترنت وجود ندارد.
 
کد مطلب: 38710
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام