۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۱
اسنودن:

مایکروسافت پیام‌های شخصی را فاش می‌کند

ایتنا- ادوارد اسنودن اسنادی را در اختیار گاردین قرار داده که نشان دهنده یک رابطه پیچیده بین آژانس امنیت ملی آمریکا و مایکروسافت است.
مایکروسافت پیام‌های شخصی را فاش می‌کند


ادوارد اسنودن گفت: شرکت مایکروسافت دسترسی به پیام‌های رمزگذاری شده ارسالی در آوت‌لوک و اسکایپ را در اختیار آژانس امنیت ملی آمریکا گذاشته است.


به گزارش ایتنا از ایسنا، روزنامه گاردین به نقل از اسناد محرمانه‌ای که به تازگی توسط ادوارد اسنودن، مامور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا افشا شده گزارش داد: این نهاد امنیتی آمریکایی با همکاری مایکروسافت به پیام‌های شخصی کاربران اسکایپ و آوت‌لوک و هات‌میل دسترسی داشته است.

در این گزارش آمده است: مایکروسافت همچنین دسترسی به حافظه مجازی اسکای درایو را در اختیار آژانس امنیت ملی آمریکا قرار داده است.

مایکروسافت در بیانیه‌ای مدعی شد، تنها کاری را که مجبور بوده انجام داده تا در چارچوب قانون فعالیت کرده باشد.

در این بیانیه آمده است: وقتی ما محصولاتی را ارتقا می‌دهیم یا به روزرسانی می‌کنیم از لزوم تبعیت از درخواست‌های قانونی موجود یا آتی معاف نیستیم.

روزنامه گاردین در ماه ژوئن فاش کرد که آژانس امنیت ملی آمریکا مدعی استفاده از نرم‌افزار "پریزم" برای دسترسی به تمام شرکت‌های نرم‌افزاری بزرگ از جمله اپل و گوگل است.

این افشاگری باعث شد که جیمی والز، موسس ویکی پدیا پیشنهاد ممنوعیت رمزگذاری داده‌ها از سوی دولت انگلیس را "احمقانه" بخواند.

تحت چنین حکمی سرویس‌هایی همچون واتس‌آپ که از اطلاعات رمزگذاری شده استفاده می‌کنند ممنوع خواهند شد.

اسنودن در پی یک سری افشاگری‌ها درباره آژانس امنیت ملی آمریکا در این کشور طبق قانون جاسوسی تحت پیگرد قرار گرفته است.

وی از کشورهای مختلفی درخواست پناهندگی کرده و هم‌اکنون در روسیه زندگی می‌کند.

وی اخیرا در توئیتر حساب کاربری باز کرد ولی به طرز ناشیانه‌ای فراموش کرد که نوتیفیکیشن ایمیل را خاموش کند و پس از بدست آوردن بیش از یک میلیون فالوور ظرف چند ساعت با ۴۷ گیگابایت ایمیل روبرو شد.
کد مطلب: 38684
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام