۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۳
عضو کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات؛

نحوه درآمدزایی دولت از محل فروش پهنای باند تغییر می‌کند

ایتنا- نماینده مجلس: دولت از محل فروش پهنای باند اینترنت درآمد زیادی ندارد.
نحوه درآمدزایی دولت از محل فروش پهنای باند تغییر می‌کند


کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به دنبال تصویب طرحی است که براساس آن نحوه درآمدزایی دولت از محل فروش پهنای باند اینترنت تغییر خواهد کرد.


به گزارش ایتنا از مهر،سید احمد معتمدی، عضو کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات  در مورد درآمدزایی دولت از محل فروش پهنای باند اینترنت تاکید کرد: این موضوع، درآمد زیادی را برای دولت به همراه ندارد و بیشترین درآمد وزارت ارتباطات از محل حق الامتیاز پروانه‌های صادره در حوزه ارتباطات است.

وی با بیان اینکه ساختار درآمدزایی دولت از بخش ارتباطات کشور، نیازمند برنامه راهبردی است اظهارداشت: براین اساس موضوعی در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مطرح شده است که در صورت موافقت و تصویب، نحوه درآمدزایی دولت از فروش پهنای باند اینترنت تغییر خواهد یافت.

وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: در این طرح، قرار است هزینه توسعه اینترنت دیگر از محل فروش پهنای باند تامین نشود و درآمد دولت از حق الامتیاز صدور پروانه‌ها برای توسعه این بخش صرف شود.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح، هزینه بیشتری صرف توسعه اینترنت خواهد شد، ادامه داد: در این طرح، شرکت ارتباطات زیرساخت، هزینه‌های جاری خود را از محل فروش پهنای باند اینترنت و از کسانی که به آن‌ها زیرساخت واگذار می‌کند، دریافت خواهد کرد و هزینه توسعه را دولت از محل لایسنس (حق‌الامتیاز پروانه‌ها) متقبل می‌شود.

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: این طرح به صورت اجمالی در کمیسیون تنظیم مقررات مورد توافق قرار گرفته و اعضا در مورد آن اتفاق نظر دارند اما برای تصویب هنوز چیزی قطعی نشده است.
کد مطلب: 38655
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
بهتره همچین طرحی رو برای زیرساخت هم تدارک ببینید، گرانفوشی این نهاد یکی از عوامل گرانی اینترنت در کشور ما است.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام