۰
plusresetminus
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۳

اقدام تازه اپل برای مقابله با نرم‌افزارهای تهدید کننده حریم خصوصی و امنیت کاربران

ایتنا - از جمله این نرم‌افزارها، اپلیکشینی به نام Been Choice بوده که امکان مسدود کردن تبلیغات درون برنامه را به کاربران iOS می‌داده است.
اقدام تازه اپل برای مقابله با نرم‌افزارهای تهدید کننده حریم خصوصی و امنیت کاربران


اپل تعداد نامعلومی از اپلیکیشن‌های موجود در فروشگاه خود را بدلیل نگرانی از موضوع  حریم خصوصی یا امنیت(و یا هر دو) مربوط به کاربران را از فروشگاهش حذف کرد.


به گزارش ایتنا از رایورز ار اینکوایرر، شرکت اپل با تایید این اقدام در بیانیه خود، افزوده است که با آن دسته از توسعه دهندگان نرم‌افزار که در این زمینه آسیب دیده‌اند، در حال مذاکره است تا بتوانند مجددا به فروشگاه اپل بازگردند.
اپل توضیح مشخصی در خصوص برنامه‌های حذف شده ارائه نکرده است. همچنین این شرکت با پرهیز از پرداختن به جزئیات تهدیدات و مشکلات موجود، صرفا به وجود مشکلات در زمینه حریم شخصی کاربران و امنیت آنها اشاره کرده است.

یک سخنگوی این شرکت در این خصوص گفت: «ما عمیقا به حفاظت از حریم خصوصی کاربران و امنیت مشتریانمان متعهدیم، به این دلیل چند اپلیکیشن را از فروشگاه نرام‌افزاری خود حذف کردیم که با ایجاد دسترسی خاص، امکان نظارت بر تبادل داده‌های شبکه توسط مشتریان را فراهم می‌آوردند. این موضوعی است که می‌تواند نوعی تهدید امنیتی به شمار آید.»

وی افزود: « اپل همکاری نزدیکی با این توسعه‌دهندگان انجام می‌دهد تا بتوانند در کوتاه‌ترین زمان به فروشگاه اپل بازگشته و اپلیکیشن‌ها خود را در آن عرضه نمایند. ضمن اینکه اطمینان حاصل خواهیم کرد که موضوع حفظ حریم خصوصی و نیز امنیت مشتریان ما به هیچ وجه مورد تهدید قرار نگیرد.»


با اینکه اپل از هیچ نرم‌افزاری در این زمینه نامی به میان نیاورده است، اما در گزارشی از رویترز گفته شده از جمله این نرم‌افزارها، اپلیکشینی به نام Been Choice بوده که امکان مسدود کردن تبلیغات درون برنامه را به کاربران iOS می‌داده است.

اپل بزودی راهنمایی ویژه برای کاربران خود ارائه خواهد کرد تا بتوانند این نرم‌افزار را از روی دیوس خود حذف نمایند.
 
کد مطلب: 38606
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام