۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۷
در شورای راهبری جویشگر بومی مطرح شد؛

طراحی سامانه رتبه‌بندی و پایش خدمات وب در کشور

ایتنا- طراحی سامانه‌ای برای رتبه‌بندی و پایش خدمات وب در کشور که مشابه سایت رتبه‌بندی الکسا باشد، در شورای راهبری جویشگر بومی، مطرح شد.
طراحی سامانه رتبه‌بندی و پایش خدمات وب در کشور



به گزارش ایتنا از مهر، هفدهمین نشست شورای راهبری جویشگر بومی با موضوع «بررسی و اظهارنظر درباره موتور جستجوی یوز، مروری بر گزارش پارسی‌جو و ارائه گزارش درباره پیشرفت طرح» با حضور رئیس و اعضای این شورا در سازمان فناوری اطلاعات ایران برگزار شد.


در این نشست، علیرضا یاری دبیر شورای راهبری طرح جویشگر بومی، با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت جویشگرهای «یوز» و «پارسی‌جو»، وضعیت پروژه‌های این طرح، وضعیت پروژه‌های مدیریت طرح، پروژه‌های پایان یافته در طرح، فعالیت‌های مهم انجام شده، فعالیت‌های مهم در دست اجرا و مشکلات و موانع در مدیریت طرح را تشریح و آماری از شرکت‌کنندگان مرحله دوم فراخوان نخست مشارکت در جویشگر بومی ارائه کرد.

در هفدمین شورای راهبردی طرح موتور جستجوی بومی، ارزیابی فراخوان طرح، اعتبار ویژه پژوهشی (پژوهانه) و نحوه دریافت پیشنهادها مورد بررسی قرار گرفت و اعضا نظر خود را در این باره بیان کردند که در نهایت مقرر شد در چارچوب دستورالعمل‌های موجود در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، موضوعات مربوطه انجام شود.

در این نشست نیز پروژه‌های پیشنهادی پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات، تحت عناوین «آینده‌نگاری و تهیه ره‌نگاشت فناوری جویشگر بومی»، «امکان‌سنجی و طراحی زیرساخت رتبه‌بندی و پایش خدمات وب در کشور (مشابه الکسا و ComScore)»، «تدوین ضوابط و مقررات موتورهای جستجو»، «توسعه شبکه تصویری برای فارس نت»، «تدوین برنامه اجرایی پروژه‌های مرتبط با فناوری بیومتری در جویشگر بومی» و امکان‌سنجی و طراحی سکوی اعتماد طرح جویشگر بومی مطرح شد.

همچنین با موافقت اعضا همچنان فراخوان طرح موتورجستجوی بومی فعال ماند تا نسبت به دریافت پیشنهادهای رسیده اقدام شود.

تمام اطلاعات مربوط به طرح جویشگر بومی در پایگاه اینترنتی این طرح به نشانی http://www.didras.ir برای علاقه‌مندان قابل دسترس است.
کد مطلب: 38516
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام