۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۶

اقدامات جدید وزارت دفاع آمریکا علیه حملات سایبری

ایتنا- وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است که از تمامی شرکت‌های طرف قرارداد خود خواسته است تا هرگونه رخنه سایبری به سیستم‌های خود را به این سازمان گزارش بدهند.
اقدامات جدید وزارت دفاع آمریکا علیه حملات سایبری


وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است که از تمامی شرکت‌های طرف قرارداد خود خواسته است تا هرگونه رخنه سایبری به سیستم‌های خود را به این سازمان گزارش بدهند.


به گزارش ایتنا از رایورز از وب‌سایت خبری تحلیلی gizmodo، وزارت دفاع آمریکا به‌عنوان نهاد خوش‌نامی در زمینه امنیت اطلاعات شناخته نمی‌شود و بسیاری از افراد با این سازمان و سیاست‌های آن در زمینه شنود اطلاعات مشکل دارند ولی نمی‌توان قدرت پنتاگون در زمینه مبارزه با حملات امنیتی را نادیده گرفت.

حال یکی از موارد بسیار عجیب این است که این وزارت به‌تازگی اعلام کرده است که تمامی شرکت‌هایی که بنا به قراردادهای همکاری با پنتاگون تعامل دارند، مجبور به ارائه گزارش رخنه‌های اینترنتی صورت گرفته در سیستم‌های خود خواهند بود.

سوال بسیار جالبی که در این میان مطرح می‌شود این است که چرا تا با امروز چنین فرایندی در دستور کار این سازمان قرار نداشته است زیرا در صورت نفوذ هکرها به سیستم‌های شرکت‌های تابعه و شرکای کاری، احتمال رخنه کردن آنها به سیستم‌های اصلی نیز بالا خواهد رفت.


البته این گزارش‌ها تنها در زمینه رخنه‌های امنیتی و سایبری در سطح بزرگ است و در زمینه روبرو شدن با اقدام‌های کوچک و جزئی که شرکت‌های کامپیوتری و شرکای پنتاگون ممکن است روزانه به تعداد صدها بار شاهد آن باشد، نیازی به گزارش وجود نخواهد داشت.

شایان ذکر است که این اقدام پنتاگون پس از رخنه‌های امنیتی صورت گرفته علیه این وزارت خانه اتخاذشده است و به همین دلیل نیز می‌توان انتظار داشت که عدم تبعیت از این قوانین برای شرکت‌های همکار با پنتاگون تبعات بسیار سنگینی را در پی داشته باشد.
 
کد مطلب: 38488
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام