۰
plusresetminus
شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۱

آدرس google.com به قیمت ۱۲ دلار فروخته شد!

ایتنا - جوان هندی با پرداخت 12 دلار درخواست خود را برای خرید این آدرس اینترنتی اعلام کرد و پس از مدت کوتاه ایمیل‌های تاییدیه ارسال شد.
آدرس google.com به قیمت ۱۲ دلار فروخته شد!


در اقدامی عجیب آدرس اینترنتی google.com با قیمت ۱۲ دلار به یکی از کارمندان اسبق شرکت گوگل فروخته شد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوئیرر، کارمند اسبق شرکت گوگل که این دامنه را خرید، در سرویس Google Domains مشغول گشت و گذار بود و سپس متوجه شد که این آدرس برای فروش ارائه شده است. او که متعجب شده بود از سایت اینترنتی WHOIS هم تاییدیه گرفت و سرانجام با پرداخت ۱۲ دلار google.com را خرید.

به گفته شبکه اجتماعی لینکدین، «سانمای وِد» در سرویس Google Domains که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، گشت‌زنی می‌کرد و سرانجام متوجه شد آدرس google.com در لیست دامنه‌های آماده فروش موجود است.

او سپس با پرداخت ۱۲ دلار درخواست خود را برای خرید این آدرس اینترنتی اعلام کرد و پس از مدت کوتاه ایمیل‌های تاییدیه ارسال شد تا آدرس اینترنتی google.com در داشبورد شخصی خود قرار بگیرد.

با این اتفاق وِد از روی داشبورد شخصی خود و پیامک‌های تاییدیه که دریافت کرده بود عکس گرفت و آنها را روی شبکه اجتماعی لینکدین منتشر کرد.

 

البته خوشحالی این جوان هندی چندان طول نکشید و سرانجام او در صفحه شخصی خود روی لینکدین نوشت: «من توانستم با پرداخت ۱۲ دلار آدرس اینترنتی google.com را از آن خود کنیم. همه فرآیندها به صورت رسمی دنبال شد و مالکیت این آدرس به من واگذار شد. ولی طولی نکشید که سرویس Google Domains ایمیل منتفی شدن این واگذاری را ارسال کرد.»

لازم به ذکر است بر اساس اسناد ثبت شده، شرکت گوگل می‌تواند ادعا کند که هیچ شخص حقیقی یا حقوقی دیگری اجازه مالکیت آدرس اینترنتی google.com را نداشته باشد. البته در سال ۲۰۰۳ میلادی مایکروسافت فراموش کرده بود دامنه اینترنتی Hotmail UK را برای سرویس پست الکترونیکی خود ثبت کند و همین اتفاق باعث شد شرکت Nominet UK آدرس مذکور را در اختیار بگیرد.
 
کد مطلب: 38453
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام