۰
plusresetminus
پنجشنبه ۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۱

پیش‌بینی رشد یک درصدی بودجه IT جهان در سال ۲۰۱۶

ایتنا - کارشناسان IT تصمیم دارند تنها 6 درصد از بودجه خود در سال 2016 میلادی را صرف خدمات امنیتی کنند.
پیش‌بینی رشد یک درصدی بودجه IT جهان در سال ۲۰۱۶


شرکت Spiceworks از بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان خدمات شبکه‌ای IT در سازمان‌ها با حضور در کنفرانس سالانه SpiceWorld ۲۰۱۵ نتایج بررسی «وضعیت بازار IT در سال ۲۰۱۶» را منتشر کرد و توضیح داد بودجه جهانی برای حوزه فناوری، میزان سازگاری متخصصان سازمانی با فناوری‌های جدید و وضعیت بازار IT در آمریکای شمالی، خاورمیانه و شمال آفریقا چگونه خواهد بود.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، بر اساس نتایج حاصل از این بررسی پیش‌بینی شد بودجه جهانی IT برای سال ۲۰۱۶ میلادی تنها یک درصد افزایش میابد.

در این میان کارشناسان IT این رشد اندک سرمایه‌گذاری را در پروژه‌های مختلف فناوری از جمله سیستم‌های سخت‌افزاری سرور، رایانه‌های مخصوص کارمندان، خدمات پردازش ابری، سیستم‌های مجازی سازی، نرم‌افزارهای مدیریت محصول و سیستم‌های عامل تقسیم می‌کنند.

بر خلاف پیش‌بینی‌هایی که از قبل انجام شده بود، قرار است بودجه مربوط به امنیت سیستم‌ها در سال ۲۰۱۶ میلادی نسبت به سال جاری بدون تغییر باقی بماند و هیچ رشدی در آن مشاهده نشود. این در حالی است که به صورت همزمان میزان حملات سایبری، نفوذ بدافزارها و حفره‌های امنیتی سیستم عامل‌ها بیشتر می‌شود.

 

بررسی‌ها نشان داده است که کارشناسان IT تصمیم دارند تنها ۶ درصد از بودجه خود در سال ۲۰۱۶ میلادی را صرف خدمات امنیتی کنند.

در این بررسی ۵۹ درصد مدیران IT اعلام کردند که سازمان آنها به میزان کافی در بخش امنیت سرمایه‌گذاری نمی‌کند، ۴۸ درصد به این نتیجه رسیدند که سازمان آنها به میزان کافی در مقابل حملات سایبری ایمن نیست و تنها ۲۶ درصد این افراد اظهار داشتند که ابزارهای مدرن و سیستم‌های پیشرفته باعث شده است وضعیت امنیت سازمان آنها تغییر کند.

بررسی‌ها همچنین نشان داد ۳۷ درصد بودجه IT در سال ۲۰۱۶ میلادی صرف خرید سخت‌افزار می‌شود که در این میان ۲۷ درصد به خرید رایانه‌های رومیزی، ۱۹ درصد به سرورها و ۱۶ درصد هم به خرید لپ‌تاپ اختصاص می‌یابد.
 
کد مطلب: 38444
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام