۰
plusresetminus
چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۶

سرمایه گذاری ۹ هزار میلیارد تومانی همراه اول برای نوسازی و توسعه شبکه

ایتنا - صدوقی: بسته های اینترنت همراه اول ارزانترین و مقرون به صرفه ترین بسته های دیتا در کشور است.


در آخرین روز نمایشگاه ایران تلکام ۲۰۱۵ نشست خبری مدیرعامل همراه اول با حضور پرتعداد از خبرنگاران برگزار شد.


به گزارش ایتنا از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، وحید صدوقی با بیان این موضوع که تم اصلی همراه اول در این نمایشگاه ارائه سرویس های باند پهن بوده است، گفت: همراه اول در نمایشگاه امسال بخشی از ۲۴۰۰ محصول حوزه ارزش افزوده خود را به عنوان نمونه ارائه داد که بخش اعظمی از این محصولات تاکنون به مشترکین ارائه شده و مابقی نیز طی ۳ تا ۴ ماه آینده به مشترکین ارائه می شود.
وی در ادامه گفت: یکی از نقاط قوت همراه اول، ارائه سرویس های متنوع با محتوای فرهنگی، ورزشی، فیلم، کتاب و.. با تأکید بر امنیت اطلاعات گوشی های همراه مشترکین است.

صدوقی سپس با اشاره به رونمایی از آنتی ویروس ملی «گریپ فروت» و سامانه پرداخت جیرینگ گفت: با سامانه جدید جیرینگ پرداخت برای مشترک با سرعت بالا و بدون دغدغه انجام می شود.
مدیرعامل اپراتور اول با اشاره به رونمایی از برند «شیائومی» که به صورت انحصاری با سیم کارت همراه اول باندل می شود، گفت:‌ در حال حاضر کمتر از ۱۰ درصد از گوشی های هوشمند مشترکین، نسل ۴ را پوشش می دهد و به همین علت تاکنون تمرکز اصلی همراه اول بر توسعه نسل ۳ تلفن همراه بوده است؛ اما برنامه سنگینی برای توسعه نسل ۴ پیش روی اپراتور اول است که ازجمله گوشی های جدید شیائومی که قطعات آن توسط شرکت فاکسکان (foxconn) که ارائه دهنده قطعات تلفن همراه آیفون است، تولید می شود، با قیمت مناسب و کیفیت بالا، با پوشش دهی نسل ۴، به صورت انحصاری در اختیار مشترکین همراه اول قرار می گیرد.

صدوقی در ادامه با اشاره به امضای تفاهم نامه با دانشگاه امیرکبیر در خصوص تولید محتوا برای M-learning گفت: البته پیش از امضای این تفاهم نامه، همکاری با دانشگاه صنعتی شریف عملیاتی شده بود که به مدت ۸سال است که ادامه دارد و بسیاری از سرویس های همراه اول از حوزه های علمی دانشگاهی بیرون آمده است. وی همچنین در خصوص همکاری با دانشگاه شهید بهشتی گفت: با همکاری دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان، ساختار مناسبی در این زمینه ایجاد شده است.

مدیرعامل اپراتور اول در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص مشکلات مربوط به آنتن دهی در سطح شهر گفت: در طی ۱۰ سال گذشته مشکلاتی را با شهرداری در این خصوص داشته ایم و با توجه به تأییدیه مراکز قانونی و ذیصلاح، هرچه پوشش دهی قوی تر باشد، شدت سیگنال های ارسالی گوشی تلفن همراه کاهش می یابد و این موضوع برای سلامتی مردم اهمیت دارد؛ همراه اول آمادگی هرگونه همکاری را در این زمینه دارد.
وی با اشاره به طرح ترابردپذیری شماره ها گفت: ‌اپراتور اول در این زمینه راهبرد همراه نوین را پیش بینی کرده و با نوسازی های صورت گرفته، در حال حاضر به عنوان اولین اپراتور و با ۲۱ سال سابقه، جوانترین شبکه را در بین اپراتورها داراست.

مدیرعامل همراه اول با بیان اینکه روند تغییرات قیمت دیتا در اپراتور اول کاملاً کاهشی بوده است اعلام کرد: بسته های اینترنت همراه اول ارزانترین و مقرون به صرفه ترین بسته های دیتا در کشور است.
صدوقی در پایان با اشاره به اینکه آینده تلکام، در حوزه های «موبایل باند پهن»، «دیتا» و «کلود» خواهد بود، گفت:‌ همراه اول ۹ هزار میلیارد تومان صرف نوسازی شبکه خود کرده و می کند و برای ارتقای کیفیت ارائه خدمت به مشترکین هرگونه آمادگی را دارد.

در ادامه این نشست حمیدرضا نیکوفر قائم مقام مدیرعامل همراه اول ضمن تشکر از فعالیت رسانه ها برای پوشش دهی اخبار تلکام گفت: در حدود یک سالی که از گرفتن مجوز رسمی ارائه ۳G و ۴G می گذرد، فعالیت های زیادی برای توسعه شبکه صورت گرفته است و امید است مشترکین به زودی ثمرات آن را ببینند. در نمایشگاه سرویس های متنوعی توسط همراه اول ارائه شد و مشترکین می توانستند با توجه به تنوع سرویس ها، خودشان انتخاب و مشخص کنند از کدام سرویس استفاده کنند.
نیکوفر با اشاره به توسعه شبکه گفت: همراه اول امیدوار است در آینده، خدمات و سرویس های جدیدتری ارائه دهد.

محمدمهدی عطوفی، معاون بازاریابی و فروش اپراتور اول نیز با اشاره به آمار رومینگ ملی گفت:‌ در حال حاضر شبکه همراه اول همچنان کیفیت برتر خود را دارد و آمار نشان می دهد بسیاری از مشترکین اپراتورهای دیگر از شبکه همراه اول استفاده می کنند.
عطوفی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص سرعت اینترنت همراه گفت: همراه اول در تهران سرعت ۸ مگابیت و بالاتر هم داشته است، اما به دلیل اینکه بسیاری از سایت ها ترافیک دانلود دارند، مشترک نمی تواند با همین سرعت دانلود انجام دهد و امکان استفاده برایش محدود می شود. با استفاده از نرم افزارهای (speed test) امکان مقایسه سرعت بین اپراتورها وجود دارد. البته با وجود اینکه یک سال است مجوز رسمی به همراه اول ارائه شده است، شبکه ۳G در همراه اول نوپا بوده و برنامه توسعه LTE در حال اجرا است.
 
کد مطلب: 38437
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام