کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اقدام جدید مایکروسافت برای پشتیبانی از دستگاه‌های لینوکسی

9 مهر 1394 ساعت 13:47

ایتنا - این قرارداد پشتیبانی از روترها، تبلت‌ها و دستگاه‌های ذخیره‌ساز اطلاعات متصل به شرکت I-O Data را تحت پوشش قرار می‌دهد.




مایکروسافت از انعقاد قرارداد همکاری جدید با شرکت ژاپنی I-O Data Device خبر داد تا به موجب آن حق امتیازهای نرم‌افزاری خود را به‌روز کند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، مایکروسافت اعلام کرد شرکت I-O Data قراردادی را برای به‌روزرسانی حق امتیازهای نرم‌افزاری با آنها منعقد کرده است تا از این طریق دستگاه‌های I-O Data مبتنی بر سیستم‌های عامل لینوکس و اندروید به‌روز شوند.

هیچ یک از این دو شرکت جزئیات مالی مربوط به این قرارداد را منتشر نکردند و جزئیات بیشتری در این زمینه ارائه ندادند. در این میان مایکروسافت در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: «این قرارداد پشتیبانی از روترها، تبلت‌ها و دستگاه‌های ذخیره‌ساز اطلاعات متصل به شرکت I-O Data را تحت پوشش قرار می‌دهد.»

 

البته باید توجه داشت این نخستین باری نیست که I-O Data با مایکروسافت وارد همکاری می‌شود. در سال ۲۰۱۰ میلادی مایکروسافت و شرکت ژاپنی مذکور قراردادی را در حوزه حق امتیازهای نرم‌افزاری منعقد کردند تا به موجب آن I-O Data به‌ازای استفاده از برخی دستگاه‌هایی که مبتنی بر لینوکس و دیگر نرم‌افزارهای متن‌باز فعالیت می‌کنند، هزینه‌ای را به مایکروسافت بپردازد.

مرکز I-O Data یکی از ده‌ها شرکتی محسوب می‌شود که مایکروسافت با آنها در حوزه حق امتیاز نرم‌افزاری قرارداد منعقد کرده است تا از این طریق سیستم‌های عامل لینوکس، ChromeOS و دستگاه‌های لینوکسی را تحت پوشش قرار دهد.
 


کد مطلب: 38428

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/38428/اقدام-جدید-مایکروسافت-پشتیبانی-دستگاه-های-لینوکسی

ايتنا
  https://www.itna.ir