۰
plusresetminus
دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۱

ماجرای بخشودگی مالی مشترکان بدهکار چه بود؟

ایتنا- طی این سال‌ها مخابرات تهران بیش از 68 میلیارد تومان بدهی معوقه داشته که در برخی موارد مشترکان هم مقصر نبوده‌اند.
ماجرای بخشودگی مالی مشترکان بدهکار چه بود؟


پیش از این در موارد متعدد شاهد بودیم که بدهی‌های مشترکان مخابرات به دلیل هک شدن شماره تماس و یا ترمینیت از طریق ثالث فرد رخ داده است که در اکثر موارد به استفاده مشترک از گوشی‌های غیر استاندارد اشخاص مربوط بوده است.


به گزارش ایتنا از ایسنا، به گفته مخابراتی‌ها، طی سال‌های گذشته در بحث تلفن ثابت به دلیل اینکه اغلب خط‌های تلفن ثابت دارای ودیعه بودند موضوع پرداخت میان دوره‌ای کمتر مورد توجه قرار می‌گرفت و بر همین اساس در موارد متعدد بدهی‌ها و معوقه‌های متعددی برجا می‌ماند.

در این‌باره معاون مالی، تدارکاتی و منابع انسانی مخابرات استان تهران از بخشودگی مالی مشترکان بدهکار همزمان با نمایشگاه تلکام خبر داد و گفته بود: در کنار این موضوع در آن دوره و تا سال ۱۳۸۱ شاهد بودیم که حتی امکان سوءاستفاده‌هایی از برخی خط‌ها نیز وجود داشت و گاه حتی بدون آنکه مشترک بداند از خط او سوءاستفاده‌هایی صورت می‌گرفت و همین موضوع موجب می‌شد بدهی‌هایی برای خط مربوطه ایجاد شده و مشترک و مخابرات را با دشواری‌هایی مواجه کند.

اما طی سال‌های اخیر تمهیدات مختلفی در این زمینه اندیشیده شده و با توجه به اینکه در خط‌هایی که با قیمت ۵۰ هزار تومان خریداری می‌شوند ودیعه‌ای نزد مخابرات قرار ندارد پس از اینکه میزان مصرف مشترک به مرز ۵۰ هزار تومان رسید اما به گفته عبدالرضا ناجی پس از اعلام موضوع و درخواست برای پرداخت قبض میان دوره،برای جلوگیری از بدهی‌های بیشتر برای مدتی خط مشترک به حالت یک طرفه در خواهد آمد.

معاون مالی مخابرات استان تهران در این‌باره گفته بود که با این وجود طی این سال‌ها شرکت مخابرات استان تهران بیش از ۶۸ میلیارد تومان بدهی معوقه داشته که همان‌طور که اشاره شد در برخی موارد در زمینه این بدهی‌ها مشترک هم مقصر نبوده است.

گاهی نیز برخی شرکت‌ها بوده‌اند که اگرچه علاقمند به پرداخت بدهی‌های خود بودند اما به دلیل بالا بودن حجم بدهی امکان پرداخت آن را نداشتند که بر همین اساس شرکت مخابرات استان تهران به مناسبت نمایشگاه تلکام امسال تخفیف‌های متعددی دراین زمینه در نظر گرفته است.

بر همین اساس مشترکانی که نام آنها در لیست سیاه مخابرات قرار گرفته می‌توانند با مراجعه به غرفه مخابرات استان تهران در نمایشگاه تلکام یا دفاتر این شرکت در سطح شهر از ۴ تا ۷ مهر ماه نسبت به پرداخت بدهی‌های خود و درآوردن نامشان از لیست سیاه مخابرات اقدام کنند.

ناجی ادامه داد: پیش از این بخش عمده‌ای از خدمات مخابرات به خدمات تماس صوتی مربوط می‌شد اما اکنون با توجه به ارائه سرویس‌های متعدد از سوی مخابرات،بسیاری افراد مایل هستند نام آنها از لیست سیاه مخابرات خارج شود تا بتوانند از سرویس‌های جدید شرکت مخابرات بهره‌مند شوند.

البته باید به این نکته هم توجه داشت که برای مشترکانی که خط آنها تخلیه و سلب امتیاز شده این امکان وجود ندارد که آن شماره به مشترک بازگردانده شود اما بعد از تسویه حساب شرکت مخابرات در راستای رضایت مشترک تلاش خواهد کرد.

در سال‌های قبل هزینه خرید یک خط تلفن ثابت حدود ۱۰۰ هزار تومان بود که از این رقم حدود ۹۵ هزار تومان آن به عنوان ودیعه و ۵۰۰۰ تومان به عنوان هزینه نصب در نظر گرفته می‌شد اما پس از خصوصی‌سازی مخابرات با کاهش قیمت هر خط تلفن ثابت به ۵۰ هزار تومان این رقمبه حساب درآمد مخابرات واریز می‌شود و بدین‌ترتیب پس از آنکه میزان مکالمه مشترک به حدود ۵۰ هزار تومان برسد پس از ارائه هشدارهای لازم خط وی به حالت یک طرفه درخواهد آمد.

بنا بر اعلام در حال حاضر حدود شش میلیون خط تلفن ثابت از خط‌های قدیمی هستند که برای آنها ودیعه ۹۵ هزار تومانی در نظر گرفته شده و حدود دو میلیون شماره هم از خط‌هایی هستند که به قیمت ۵۰ هزار تومان خریداری شده و امکان مکالمه با آنها تا سقف ۵۰ هزار تومان است.
کد مطلب: 38393
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام