۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۷

Swift اپل وارد لیست ۲۰ زبان برنامه‌نویسی برتر جهان شد

ایتنا - Go گوگل که مدت کوتاهی از زمان تولد آن می‌گذرد در رتبه 15 لیست قرار دارد و Swift اپل نیز رتبه 18 را به خود اختصاص داده است.
Swift اپل وارد لیست ۲۰ زبان برنامه‌نویسی برتر جهان شد


توسعه‌دهندگان نرم‌افزار مانند دیگر کاربران تلاش می‌کنند به این سطح از اطمینان برسند که بهترین ابزارها را مورد استفاده قرار می‌دهند. مهم‌ترین و کاربردی‌ترین ابزار برای این گروه از افراد زبان برنامه‌نویسی است که می‌تواند روی نتیجه کار آنها تاثیر مستقیم برجا بگذارد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از سی‌آی‌او، مرکز RedMonk مطالعه دوسالانه‌ای را روی زبان‌های برنامه‌نویسی انجام می‌دهد تا بهترین و کاربردی‌ترین آنها نزد کارشناسان نرم‌افزاری مشخص شود.

در آخرین بررسی این مرکز تحقیقاتی مشخص شد JavaScript همچنان عنوان محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی در جهان را به خود اختصاص داده است و البته دور از ذهن به‌نظر نمی‌رسد که برای توسعه ابزارهای مبتنی بر وب، غالب متخصصان نرم‌افزار سراغ این پلتفرم بروند.

بر اساس گزارش منتشر شده در ۱۰ رتبه نخست لیست برترین زبان‌های برنامه‌نویسی جهان ابزارهایی دیده می‌شود که به گفته «استفان اوگرادی» مدیر مرکز RedMonk، تغییر ساختار و سلیقه برنامه‌نویسان را نشان می‌دهد.

 

لیست ۱۰ زبان برنامه‌نویسی برتر جهان که تا پایان نیمه نخست سال ۲۰۱۵ میلادی به قرار زیر منتشر شده است. این زبان‌ها بیش از ابزارهای مشابه توسط برنامه‌نویسان جهان مورد استفاده قرار گرفته‌اند:

۱- javaScript
۲- Java
۳- PHP
۴- Python
۵- #C
۶- ++C
۷- Ruby
۸- CSS
۹- C
۱۰- Objective-C

بر اساس این مطالعه مشخص شد که زبان برنامه‌نویسی Go گوگل که مدت کوتاهی از زمان تولد آن می‌گذرد در رتبه ۱۵ لیست قرار دارد و Swift اپل نیز رتبه ۱۸ را به خود اختصاص داده است.

شرکت RedMonk در گزارش سال گذشته خود پیش‌بینی کرده بود که طی سال ۲۰۱۵ میلادی Go می‌تواند نام خود را در لیست ۲۰ زبان برنامه‌نویسی برتر جهان جا دهد.
 
کد مطلب: 38389
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
به نظرم این زبان آینده دار نیست، با مستنداتی که از این زبان دیدم، خدا رحمت کنه استیوجابز رو که اگر بود همین رو میگفت مثل ادوبی فلش
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام