۰
plusresetminus
شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۰

هکرها اطلاعات شخصی شما را چند می فروشند؟

ایتنا- ممکن است اطلاعات شخصی و حتا اطلاعات مربوط به حساب‌های بانکی شما نیز در Dark Web به فروش برسد!
هکرها اطلاعات شخصی شما را چند می فروشند؟


هکرهای مجرم که اقدام به سرقت اطلاعات محرمانه و شخصی کاربران در اینترنت می کنند، اکنون این اطلاعات را به ازای هر نفر معادل یک دلار در اختیار متقاضیان آن قرار می دهند. این موضوعی است که گزارش اخیر و جالب توجه شرکت امنیتی Trend Micro به آن اشاره و البته دلایل آن را نیز بیان کرده است.


به گزارش ایتنا از تابناک، گزارشی که به تازگی از سوی این شرکت امنیتی منتشر شده است، بیان می کند که این اطلاعات در فضای Dark Web به فروش می رسد.

این فضا بخشی به شدت رمزگذاری شده از اینترنت است که شناسایی دقیق موقعیت و صاحبان یک وب سایت را به شدت برای مقامات امنیتی و دولتی دشوار می سازد. فضای Dark Web یک بازار فوق العاده برای محصولات غیر قانونی از جمله مواد مخدر و انواع قاچاق است.

این همان فضایی است که هکرهای مسئول سرقت اطلاعات افراد و شرکت ها، این اطلاعات را در آن به عرضه می گذارند تا متقاضیان اطلاعات شخصی در راستای منافع اغلب اقتصادی و بعضا سیاسی خود از آنها استفاده کنند.

اما نکته جالب این جاست، به تازگی بهایی که هکرها برای اطلاعات شناسایی شخصی یا PII که شامل نام، آدرس و شماره ملی یا هویتی افراد است، تعیین می کنند، به شدت کاهش یافته است.

دلیل این امر از دید گزارش مؤسسه Trend Micro افزایش عرضه ناشی از سرقت‌های بزرگ اطلاعاتی در ماه ها و سال های اخیر است!

این گزارش گفته: یک مازاد عرضه فوق العاده در بازار PII در فضای زیر زمینی اینترنت وجود دارد. این امر منجر به افت شدید ارزش اطلاعات شخصی افراد شده و در نهایت بهای PII برای هر فرد از ۴ دلار در سال گذشته به یک دلار رسیده است.

البته اطلاعات شخصی، تنها بخشی از اطلاعاتی است که اکنون در فضای Dark Web معامله می شود. بخشی دیگر از این اطلاعات، مربوط به حساب های بانکی و اطلاعات مالی کاربران است که قیمت آنها نیز اکنون به همان دلیل افزایش عرضه کاهش یافته ضمن اینکه گزارش مذکور یادآور شده که دیگر مانند سال گذشته بهای اطلاعات کارت‌های اعتباری برای برند های مختلف متفاوت نیست!

همچنین این گزارش گفته است، حتی اطلاعات مربوط به ورود به حساب‌های بانکی نیز در این فضا به فروش می‌رسد؛ اما به بهای بسیار بالا (حدود ۲۰۰ تا ۵۰۰ دلار برای هر حساب) هر چقدر مانده حساب بیشتر باشد، بهای اطلاعات آن نیز بیشتر است.

اما باز هم این تنها اطلاعات قابل معامله در Dark Web نیست. اطلاعات کاربران اپراتور های موبایل به بهای ۱۴ دلار و اطلاعات حساب های PayPal و eBay هر یک برابر با ۳۰۰ دلار فروخته می شوند.

در این میان، اطلاعات حساب‌های Uber هر یک به بهای ۱.۵ دلار فروخته می شود که مقامات این شرکت گفته‌اند، برخی اقدامات برای جلوگیری از فروش اطلاعات سرقت شده این شرکت در فضای Dark Web را صورت داده‌اند.
کد مطلب: 38330
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام