۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۷
رئیس دفتر رئیس جمهور:

امنیت یکایک افراد باید در فضای مجازی تأمین شود

ایتنا- نهوندیان: تامین امنیت برای حریم خصوصی افراد در فضای مجازی ضروری است و حاکمیت باید آن را تضمین کند.
امنیت یکایک افراد باید در فضای مجازی تأمین شود


رئیس دفتر رئیس‌جمهوری گفت: امنیت اطلاعات یکایک افراد در فضای مجازی باید تامین شود و حاکمیت باید این امنیت را تضمین کند.


به گزارش ایتنا از مهر، محمد نهاوندیان امروز در مراسم معارفه دبیر جدید شورای‌عالی فضای مجازی با اشاره به توافقات هسته‌ای صورت گرفته، اظهار داشت: در آغاز فصل جدیدی هستیم و با پایان عزتمندانه مذاکرات هسته‌ای و توفیق ملت ایران برای شکستن دیوارهای تحریم اقتصادی، فرصت جدیدی برای حضور توانمند و مبتکرانه ایران در صحنه مناسبات بین‌المللی فراهم شده است.

وی افزود: با شکستن تحریم‌ها یکی از حوزه‌هایی که می‌تواند فرصت ورود پررنگ‌تری پیدا کند، رقابت اقتصادی و در کنار آن اقتصاد دانش بنیان و فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

نهاوندیان تصریح کرد: ایران از ۲۰ سال گذشته خود را برای حضور در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات آماده کرده است و جزء اولین کشورهایی است که قانون تجارت الکترونیک را از ۱۵ سال گذشته به تصویب مجلس رسانده است.

وی با اشاره به اینکه نباید وارد حریم خصوصی افراد شد، اظهار کرد: تنها با قانون، اخلاق و رعایت حریم مناسبات زندگی واقعی می‌توان در فضای مجازی نیز به حریم خصوصی افراد ورود پیدا کرد در غیراین صورت عدم توجه به ملاک‌های اخلاقی فضای مجازی فرصت‌ها را به تهدید تبدیل می‌کند.

نهاوندیان با اشاره به حکم مقام معظم رهبری در دور جدید فعالیت شورای‌عالی فضای مجازی و نیز حکم تعیین دبیری این شورا از سوی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در این حکم تاکید صریح و اهتمام جدی بر بندهای ده‌گانه حکم مقام معظم رهبری شده است تا بتوان موقعیت‌ها را به فرصت تبدیل کرد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با بیان اینکه در نیمه دوم افق چشم‌انداز کشور باید از اقتصاد دانش بنیان نهایت استفاده صورت گیرد، تصریح کرد: متاسفانه کارنامه خوبی در ۱۰ سال اول چشم‌انداز بیست ساله توسعه کشور نداریم و با وجود اینکه متوسط رشد باید در این ۱۰ سال به ۸ می‌رسید، تنها کمتر از ۳ درصد محقق شده است.

وی با تاکید بر اینکه در دور جدید فعالیت شورای‌عالی فضای مجازی، وظایف مرکز ملی، شورای‌عالی، وزارتخانه‌ها و حتی بخش خصوصی تفکیک و تعیین شده است و فضا برای فعالیت بخش خصوصی نیز در بازارهای جهانی گسترده خواهد شد.

به گفته نهاوندیان، دولت عزم آن را دارد که شرکت‌های دانش بنیان در رقابت‌های جهانی حضور پررنگ داشته باشند.
کد مطلب: 38299
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام