۰
plusresetminus
سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۳
دبیر شورای‌عالی فضای مجازی خبر داد

عملیاتی کردن شبکه ملی اطلاعات توسط کارشناسان

ایتنا- دبیر شورای‌عالی فضای مجازی: قرار است در خصوص نحوه هویت بخشی در شبکه و چگونگی ارتباط در شبکه و نحوه ارتباط بین‌المللی در شبکه تصمیم‌گیری شود.


دبیر شورای‌عالی فضای مجازی گفت: در صورتی که بتوانیم در استفاده از شبکه ملی اطلاعات جاذبه ایجاد کنیم، قادر خواهیم بود مخاطبان زیادی را جذب این شبکه کنیم.


به گزارش ایتنا از ایسنا، سیدابوالحسن فیروزآبادی اظهار کرد: هم‌اکنون شورای‌عالی فضای مجازی وظیفه سیاستگذاری‌های کلان را برعهده دارد و به عبارتی چارچوب‌ها را در حوزه فضای مجازی مشخص می‌کند. انجام این کار در کمیسیون‌ها و شورای‌عالی فضای مجازی در حال اتمام است.

وی با بیان آنکه تاکنون نشست‌های متعددی در این زمینه برگزار شده و شورا با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به کار خود سرعت داده است، تصریح کرد: برای راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات نیاز به سرمایه‌گذاری در تهیه فناوری‌های سخت‌افزار و نرم‌افزار داریم، هرچند بخشی از این موضوع در سال‌های گذشته انجام شده است.

وی درباره زمان راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات گفت: زمان بخصوصی برای راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات نمی‌توانم ذکر کنم اما کارشناسان فعال در شورای‌عالی فضای مجازی در حال عملیاتی کردن آن هستند.

فیروزآبادی در خصوص نحوه جذب مخاطبان به شبکه ملی اطلاعات، گفت: به طور مثال در صورتی که بتوانیم هزینه کارکرد مخاطبان را به لحاظ ریالی کاهش دهیم می‌توانیم مخاطبان بیشتری جذب کنیم لذا امیدوارم با امکاناتی که در این شبکه راه‌اندازی خواهد شد کاربران بیشتری در این شبکه فعال شوند.

دبیر شورای‌عالی فضای مجازی گفت: برای ارتباط با شبکه‌های جهانی استانداردهای خاصی را می‌توان وضع کرد که امنیت برای کاربران ایرانی افزایش یابد.

فیروزآبادی در خصوص برنامه‌های شورای‌عالی فضای مجازی برای شبکه‌های اجتماعی که هم‌اکنون میلیون‌ها نفر در ایران عضو آنها هستند نیز اظهار کرد: راه‌اندازی شبکه‌های داخلی در مرحله اول با استفاده از نرم‌افزارهای خارجی صورت می‌گیرد و این شبکه بتدریج می‌تواند جایگزین شبکه‌های اجتماعی خارجی شود.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ممکن است با بومی‌سازی شبکه‌های اجتماعی حتی در چند سال نخست کاربران از شبکه‌های اجتماعی خارجی استفاده کنند اما بتدریج مخاطبان جذب شبکه‌های اجتماعی داخلی خواهند شد.

وی تصریح کرد: جهان امروز در حال تغییر از Globalization (جهانی شدن) به سوی Localization (بومی سازی) است.

بومی‌سازی وزن خود را دارد به طوری هم‌اکنون کشورهایی نظیر کره جنوبی بعنوان کشوری توسعه یافته و چین نیز از این رویه در شبکه‌های مجازی خود استفاده می‌کنند.
کد مطلب: 38283
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام