۰
plusresetminus
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۵

گسترش اینترنت اشیا در جهان

ارتباط اینترنتی هر فرد با ۷ شیء
ایتنا- پیش‌بینی می‌شود تا ۵ سال آینده هر شخص حداقل ۷ ارتباط همزمان با اشیاء پیرامون خود داشته باشد.
گسترش اینترنت اشیا در جهان


استادیار دانشگاه امیرکبیر با اشاره به گسترش مقوله اینترنت اشیاء در جهان، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۰ ، هر شخص حداقل ۷ ارتباط همزمان با اشیاء پیرامون خود داشته باشد.


به گزارش ایتنا از مهر، سعید شریفیان استادیار دانشکده برق دانشگاه امیرکبیر در همایش علمی آموزشی فناوری‌های نوین در شبکه‌های کامپیوتری اظهار داشت: در سال‌های اخیر شبکه‌های کامپیوتری، خود را به داخل زندگی انسان و حتی به داخل بدن وی رسانده است و پدیده اینترنت اشیاء به دلیل برقراری ارتباطات اشیاء پیرامون زندگی انسان شکل گرفته است.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود تا ۵ سال آینده هر شخص حداقل ۷ ارتباط همزمان با اشیاء پیرامون خود داشته باشد؛ همچنین اینترنت اشیاء تا ۱۰ سال آینده همچنان موضوعی داغ و مورد پژوهش باقی خواهد ماند.

این استاد دانشگاه، ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۲۰ تعداد ماشین‌های دارای سیستم تعاملی با محیط اطراف از ۸.۷ میلیون به ۲۳ میلیون خواهد رسید و در صنعت نیز اتوماسیون صنعتی ظرف ۵ سال آینده ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت.

احسان عماد دبیر اجرایی این همایش نیز با اشاره به الزامات توجه به موضوع امنیت در شبکه‌های کامپیوتری با توجه به روند رو به رشد فناوری اطلاعات اظهار داشت: در حال حاضر ۹۵ درصد از تمام حملاتی که به شبکه‌های کامپیوتری در دنیا انجام می‌شود از طریق بدافزارها - malware - اتفاق می‌افتد.

وی خاطرنشان کرد: از زمانی که شبکه‌های کامپیوتری به وجود آمد، هکرها نیز وجود داشته‌اند و امروزه شرکت‌های بزرگ دنیا برای تمرکز بر روی هکرها، سرمایه‌گذاری بسیاری انجام داده‌اند.
کد مطلب: 38233
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام