۰
plusresetminus
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۴

سه‌چهارم سازمان‌های جهان به دنبال تحلیل کلان داده‌ها

ایتنا - در سال 2014 میلادی استفاده از تجربیات مشتریان مهم‌ترین هدف سازمان‌ها بوده است و در 64 درصد موارد پروژه‌های کلان داده با این هدف به اجرا رسیده‌اند.
سه‌چهارم سازمان‌های جهان به دنبال تحلیل کلان داده‌ها


کلان داده‌ها به یکی از اولویت‌های اصلی سازمان‌های بزرگ تبدیل شده‌اند و کسب‌ و کارها با تعریف پروژه‌های بزرگ سعی دارند به صورت گسترده‌تر آنها را مورد استفاده قرار دهند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، بررسی جدید انجام شده در مرکز تحقیقاتی گارتنر نشان داد سرمایه‌گذاری سازمان‌های بزرگ طی ماه ژوئن از سال جاری میلادی در حوزه کلان داده‌ها سیر صعودی را دنبال کرده است و بر این اساس پیش‌بینی می‌شود روند مذکور تا پایان سال ۲۰۱۵ به همین شکل ادامه داشته باشد.

در این بررسی ۴۳۷ سازمان حضور داشتند و کارشناسان در پایان دریافتند سه‌چهارم آنها برنامه‌هایی را برای در اختیار گرفتن ابزارهای تحلیل کلان داده ظرف دو سال آینده پیش می‌برند. این رقم نسبت سازمان‌هایی که در سال ۲۰۱۴ برای استفاده از سیستم‌های کلان داده ابراز آمادگی کردند رشد ۳ درصدی را نشان داد.

سازمان‌ها برای استفاده از کلان داده‌ها اهداف مختلفی را در نظر می‌گیرند. به عنوان مثال استفاده از تجربیات مشتریان، توسعه فرآیندهای داخلی، دسترسی بیشتر به بازارهای هدفگذاری شده و کاهش هزینه‌ها از جمله اهدافی است که در جریان استقرار سیستم‌های تحلیل کلان داده به کار گرفته می‌شود.

 

بررسی قبلی نشان داد که در سال ۲۰۱۴ میلادی استفاده از تجربیات مشتریان مهم‌ترین هدف سازمان‌ها بوده است و در ۶۴ درصد موارد پروژه‌های کلان داده با این هدف به اجرا رسیده‌اند. کارآمدی فرآیندهای داخلی و دسترسی هرچه بیشتر به بازارهای هدف نیز هم‌اکنون اهمیت زیادی دارند که ۴۷ درصد از سیستم‌های مستقر شده کلان داده‌ها به این موارد اختصاص میابد.

البته همزمان با افزایش به کارگیری کلان داده‌ها، نیاز سازمان‌ها به قابلیت‌های امنیتی هم بیشتر شده است. در حالی که قابلیت‌های امنیتی تا سال قبل ۱۵ درصد ابزارهای داخلی سازمان‌ها را شکل می‌داد این رقم هم‌اکنون ۲۳ درصد شده است.
 
کد مطلب: 38188
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام